Digital Foundry е един от първите сайтове, които анализираха режима за пестене на енергия на PS5. Demon’s Souls и Days Gone Remastered постигнаха по-ефективна производителност, но наложиха различни компромиси. В резултат новият режим може да даде представа за това как PS5 игрите ще работят на слуховете за PS6 преносимо устройство.
Много геймъри смятат, че режимът за пестене на енергия на PS5 дава представа за бъдещето на платформата. Макар и да не е толкова привлекателна на съществуващите конзоли, тази опция може да се окаже от съществено значение за слуховете за преносимата PS6. Digital Foundry проведе изчерпателни тестове на две PS5 игри, които поддържат новия режим. Резултатите показват, че разработчиците използват различни подходи, за да постигнат по-ефективна производителност.
В Demon’s Souls енергоспестяването е постигнато чрез прости настройки. Версията на играта за PS5 обикновено работи в кинематографичен режим 4K/30 fps или в алтернативен режим 1440p/60 fps. Режимът за пестене на енергия обаче става единствената налична настройка, дори и на PS5 Pro. В клипа в YouTube, освен някои спорадични спадове, геймърите виждат, че визуализацията остава предимно 1440p/30 fps.
Що се отнася до консумацията на енергия, Digital Foundry наблюдава около 50% намаление на мощността. Намалението е от около 200 вата до 100 вата на PS5, като PS5 Pro е малко по-ефективна.
Days Gone Remastered показва, че разработчиците могат да пестят енергия по различни начини. За разлика от Demon’s Souls геймърите все още могат да избират между режим на производителност 1440p/60 fps или опция за качество 4K/30 fps. Все пак тестерите откриха, че визуализацията често не достигаше тези резолюции. Понякога се забелязва т.нар. "рендеринг на шахматна дъска". При наличието на много обекти на екрана честотата на кадрите пада до 45 fps в режим на производителност, а пейзажът става пикселизиран.
Зомби екшънът беше по-тежък от Demon’s Souls в новия режим за пестене на енергия на PS5. Digital Foundry измери спад от 235 вата до 115 вата, което е сходно процентно намаление.
Като цяло резултатите съвпадат с някои изтекли спецификации за евентуалната портативна версия на PS6. Според YouTube канала Moore’s Law is Dead устройството ще ограничи използването на CPU до 8 нишки и ще намали тактовата честота на GDDR6 паметта с 50%. Въпреки това Canis ще се нуждае от повече промени, за да постигне приемлива производителност. Резолюция, по-малка от 1440p, когато не е в док станция, би помогнала. Напредъкът в усъвършенстването и другите функции на RDNA 5 също биха могли да имат значителни ползи.
Преносимата PS6 вероятно ще има много по-ниска консумация на енергия от тестваните PS5 игри. Все пак като успешна първа стъпка визуализацията остана приемлива в много случаи, като консумираше два пъти по-малко енергия.
Снимка: Unsplash
Виж още: iPhone 18 може да разполага с 50 процента повече оперативна памет от сегашното поколение