
Microsoft показа демонстрация на игра, създадена от изкуствен интелект и вдъхновена от шутър класиката Quake 2, но резултатът не се радва на особено радушен прием.
„Тази малка демонстрация ви пренася в интерактивно пространство, вдъхновено от Quake II, където изкуственият интелект създава завладяващи визуални ефекти и бързо реагиращо действие в движение“, се казва на страницата с въпроси и отговори на Microsoft за демонстрацията. „Това е новаторски поглед към един съвсем нов начин на взаимодействие с игрите, който превръща най-съвременните изследвания в бърза и завладяваща демонстрация за игра.“
Това демо се задвижва от „Модел на света и човешките действия“ (WHAM), генеративен модел на изкуствения интелект, „който може динамично да създава игрови визуализации и да симулира поведението на играчите в реално време“. От статията на Microsoft за технологията в Nature става ясно, че тя работи на подобни принципи като големите езикови модели и генераторите на изображения, като използва за обучение записани игри и входни данни вместо статичен текст и изображения.
Тази демонстрация не се изпълнява на енджина id Tech 2 на оригиналната игра. Както и да създава Microsoft тази демонстрация, това е някакъв нов енджин, който прилича на Quake 2, защото моделът на изкуствения интелект, който стои зад него, е бил обучен на Quake 2.
Въпреки всички очевидни инвестиции демото не е добро. Произведението на Copilot Gaming се изпълнява като слайдшоу в малък прозорец в центъра на браузъра, а неговата скованост и мъгливи, губещи се визуални ефекти - познати на всеки, който е виждал видео, генерирано от изкуствен интелект - могат да ви докарат тежък случай на морска болест след едва няколко минути игра.
Освен това в демото няма „ниво“, цел или условие за победа: гейминг преживяването на Copilot просто постоянно генерира нова част от заобикалящата ви среда, подобна на Quake 2, всеки път когато завиете зад ъгъла, а това, което е било преди, сякаш изчезва, докато вървите.
Принудителното масово възприемане на ИИ от потребителите вече е факт, изисквайки нашето одобрение, внимание и ценно време. Публичната технологична демонстрация има за цел да впечатлява, това, което видяхме с марката Copilot Gaming Experience, не го прави.
Снимка: Unsplash
Виж още: Хранителното отравяне предизвиква трайни промени в мозъка