Все повече се коментира това, че вече има малка разлика между различните игри под името на Tom Clancy (писател на бестселъри и доскорошен гейм-продуцент) и наистина вече има съвсем малки разлики в геймплея между последните издания на Rainbow Six и Ghost Recon например. Но според изказване на Вин-Дю Лам, програмист на стратегията "Tom Clancy's EndWar", преливането между различните игри ще бъде все по-отчетливо и гладко, като това което се случва в една игра, ще се отразява и въздейства на друга.

"В бъдещите версии на тези поредици, ще има например мисии от следваща Ghost Recon игра, които ще дават отражение на световната карта в следващия EndWar", казва Лам в интервю за Gameplayer. "Така да кажем в следващия EndWar може примерно да нападате Париж, но преди това ще трябва да направите определена тайна операция в стила на играта Splinter Cell или да извършите Ghost Recon мисия. Все още работим в тази насока."

На въпроса дали това означава, че в бъдеще ще се играят пет различни Tom Clancy игри и да се извършват различни мисии в едната игра, за да се отворят мисии в друга, Лам отговаря: "Да, да, да! Например кампанията на EndWar е на отделен сървър и вие можете да въвеждате постижения в системата, която да генерира всякакви мисии. Така мисиите се генерират за EndWar в момента, но това не пречи да генерираме мисии и за останалите игри. Върху подобен начин за връзка между игрите разсъждаваме в момента."

Както стана ясно преди време UbiSoft откупиха от Tom Clancy пълните права за използване на името му като запазена марка. Сега вече изглежда ясно, че това е била стъпка към по-сериозен ход на корпорацията. Концепцията изглежда интригуваща, но същевременно с това е придружена с известни опасения как точно ще се реализира и няма ли това да доведе до задължаване на геймърите да закупят няколко игри едновременно, ако искат да напредват в която и да е от тях.

Над всичко това стои и фактът, че както от UbiSoft обявиха, вече се разработва ММО (масивна мултиплейър онлайн) игра по Tom Clancy, която в контекста на последните новини, може да се окаже сериозна и водеща част от плановете за обща неделима игрална вселена.

Тагове: