Sony планира приблизително половината от издадените игри на гиганта да бъдат налични за компютър или мобилни устройства до 2025 г. според годишната презентация пред инвеститорите. Диаграма, показана по време на презентацията, предполага, че това би било значително увеличение в сравнение с текущата ситуация, при която около една четвърт от игрите на компанията ще бъдат достъпни за компютър и мобилни устройства, а останалата част е разделена между нейните конзоли PlayStation 4 и PlayStation 5.

„Разширявайки се до персонални компютри и мобилни устройства и трябва да се каже… също и до онлайн услуги и игри, имаме възможност да преминем от ситуация на присъствие в много тесен сегмент на цялостния пазар на софтуер за игри към присъствие почти навсякъде“, казва президентът на Sony Interactive Entertainment Джим Райън.

Райън добавя, че инвестициите в компютри и мобилни устройства може да доведе до „значителен ръст в броя на хората, които играят нашите игри, броя на хората, които се наслаждават на нашите игри, и броя на хората, които харчат пари за нашите игри“.

Презентацията на Sony предполага, че компанията вече се възползва от ползите от пускането на заглавия като Horizon Zero Dawn, Days Gone и God of War на PC, като нетните продажби на платформата са се утроили от 80 милиона долара миналата година до прогнозираните 300 милиона долара през 2022 г. Sony говореше гласовито за плановете си да донесе повече заглавия на PC и пускането на дъщерна компания за PC и дори придоби разработчик на PC порт миналата година.

От мобилната страна на нещата Video Games Chronicle съобщи миналата година, че Sony е наела бившия шеф на съдържанието на Apple Arcade Никола Себастиани, който беше първият от няколкото нови служители, присъединили се към PlayStation Studios, за да се съсредоточат върху интеграцията на игри за мобилни устройства. Компанията заяви, че планира да пусне мобилни игри по няколко различни начина, включително чрез съвместна разработка на заглавия със съществуващи мобилни разработчици, както и създаване на собствена мрежа от студиа.

Освен РС и мобилни устройства презентацията на Sony предложи повече подробности за своите амбиции за игра на живо. Планира да има 12 франчайза за онлайн услуги и игри, работещи до 2025 г., спрямо един миналата година и три тази година. Това предполага, че Sony има две необявени игри от този тип в разработка и за пускане през финансовата си 2022 година (MLB The Show 2022 е третото заглавие, а Райън потвърди в Q&A, че новата игра на Bungie не е включена в този брой). Sony по-рано заяви, че планира да пусне над 10 игри с акцент върху онлайн режима до март 2026 г.

И накрая компанията казва, че иска да разшири използването на своя IP извън игрите и използва скорошния филм Uncharted и предстоящия сериал на HBO, базиран на The Last of Us като ключови примери.

Снимка: Pikrepo

Виж още: Задават се сериали по Horizon, God of War и Gran Turismo

 

 

 

 

 

Още от Play