Gothic Cabinet Craft е сред един милион фирми, използващи Google Apps. Големи компании също го правят, включително Genentech c над 17 000 служители. За много от тях това е безплатно, докато други харчат по $50 годишно на служител за ъпгрейдване.
САЩ навлизат в болезнена рецесия и бизнесът сериозно преосмисля отношението си към технологичните продукти. Компаниите са под жесток натиск за свиване на разходите. Според последните прогнози на маркетинговата агенция за проучвания IDC ръстът на разходите за технологии ще спадне с 0.9% през 2009. Предишните прогнози сочеха
ват бюджетите във всички области, много фирми се насочват към пестящи технологии. Те съществуваха и по време на последната рецесия, но бяха недоразвити. Сега са усъвършенствани и икономическият спад ще спомогне за внедряването им. Основната е Google Apps - виртуален софтуер, позволяващ на компаниите да експлоатират многобройни приложения на един компютър - сървър и отворен софтуер в сътрудничество с други фирми, не така скъп колкото традиционния. "Има инструменти, с които мениджмънтът да смекчи кризата" -подчертава Майкъл Xttku, президент на подразделението Business Insight към Pitney Bowes в Станфорд, Кънектикът. Той току-що си е купил софтуер от онлайн доставчика Salesforce.com.
Walt Disney използва свободния софтуер на Linux за анимационните си филмчета. Това е стратегическа промяна, която ще повлияе на конкуренцията в технологичния свят. Сред уязвимите са лидери като Microsoft и германския производител на корпоративен софтуер SAP. Потенциалните печеливши включват Google, Salesforce.com и VMware -топпроизводител на виртуален софтуер. "Microsoft би желал светът да спре да се върти. Тя се мъчи да отговори на предизвикателствата, но Google трасира пътя с по-евтина и побърза технология", категоричен е Джордж Колъни, президент на компанията за проучване на технологичния пазар Forrester Research.
Microsoft u SAP твърдят, че не са застрашени. Microsoft добавя, че бързо придвижва приложения онлайн и изпреварва VMware на виртуалния пазар, предлагайки в известна степен отворен софтуер. "Ще вземем определена част от пазара", казва Бил Хилф, генерален мениджър за маркетинга на сървърите за Windows. SAP отбелязва, че в несигурни времена повечето фирми ще се придържат към утвърдени доставчици.
"Ако не си стратегически партнъор, Бог да ти е на помощ", заявява Уилям Макдермът, завеждащ глобалните продажби и услуги на SAP. Нито една компания няма да лежи на лаврите си. Дузина корпоративни шефове в сферата на технологиите, интервюирани от BusinessWeek неотдавна, твърдят, че обмислят или вече променят стратегиите си. Доставчиците, които не се приспособят, ще пострадат най-много.
От Стив Хам, сп. BusinessWeek
Коментари (0)