Продажбите на iPhone 6 и 6 Plus тази година не само счупиха всички рекорди, които компанията е поставяла до момента, но и са повлияли на дела ѝ в продажбите на смартфони в цял свят. Според данни на Kantar Worldpanel ComTech ръстът за компанията в Европа е 5.7%, с което Apple имат 20.7% от продадените смартфони на големите пазари на Стария континент. Данните се отнасят за Великобритания, Германия, Франция, Италия и Испания за три месеца до октомври тази година.
От компанията, провела проучването, уточняват, че дяловете на Apple в САЩ, Австралия и големите европейски икономики е пораснал. Особено видим е успехът на компанията във Великобритания, където ръстът е с 10% до 39.5% от продажбите - най-голямата стойност за компанията досега. Не такова е положението в страни като Япония и Австралия например, където Apple губят позиции. В Страната на изгряващото слънце спадът в пазарния дял е най-чувствителен, като през октомври Apple имат 48% дял, докато година по-рано процентът е бил 61.1.
На местата, където резултатите са позитивни, причината е в лоялните фенове. Според компанията 86% от британците, купили си iPhone, са ъпгрейднали от по-стар модел. Едва 5% от хората са преминали в лагера на Apple от кръвния враг Samsung. Отново на Острова малкият iPhone 6 е по-популярен, като продажбите му са четири пъти по-големи от тези на 6 Plus.
Ръстът за компанията в САЩ е с едва 0.7%, но пък делът на Apple е стабилен на 41.5%. Американците са и по-позитивно настроени към фаблета на Apple, като там съотношението на продажбите между малкия и големия модел е 3:1 в полза на iPhone 6. 6 Plus също така е отговорен за 41% от продадените в периода фаблети в САЩ. Освен това устройствата на Apple заемат четири от петте топ позиции за най-продавани смартфони в САЩ.