Microsoft Corp се съгласи да плати 240 милиона долара, за да придобие 1,6 процента от акциите социалния интернет сайт Facebook, съобщи Reuters. Освен това гигантът от Сиатъл получи правото да продава рекламата на страницата извън Съединените щати.

Microsoft спечели наддаването с Google и си върна за поражението при битката за YouTube през миналата година, когато търсачката надделя.

Социалният феномен Facebook е създаден през 2004 година от студента в Харвард Марк Зукърбърг с идеята приятели да обменят информация и да осъществяват контакти. Сайтът позволява на външни разработчици да създават игри и други приложения на него.

От Facebook твърдят, че имат по 250 000 нови юзери на ден, 60 процента, от които са извън САЩ. В момента страницата е посещавана от 50 милиона човека дневно. От Microsoft се надяват с тяхната подкрепа юзерите да достигнат 300 милиона на ден.

Тагове: