Ръст в продажбите на бизнес решения в размер на 38% за второто полугодие на 2008 година отчете Майкрософт България. Растежът при ERP и CRM системите на компанията се дължи основно на спечелването на нови клиенти и привличането на нови партньори, съобщиха от местния офис на Майкрософт. Част от досегашните потребители пък са разширили използваните от тях системи с допълнителни функционалности.

Проучване на Майкрософт сред ИТ мениджъри на малки и средни фирми е показало, че инвестициите в условията на криза се насочват основно към увеличаване продуктивността на служителите. Като цяло при свита икономика никоя от компаниите не инвестира печалбата в основната си дейност. Вместо това мениджърите предпочитат да вложат средствата в подобряване на финансовите показатели увеличаване на приходите или намаляване на разходите, коментира Орлин Дочев (на снимката вляво), Директор Решения за управление на бизнеса. Точно тези проблеми адресират интегрираните бизнес системи на Майкрософт, допълни той.

Три основни подхода е предприела компанията за постигане на 38-процентния ръст. На първо място е продуктите на Майкрософт са предназначени точно за компании, които работят в условията на криза, поясни Дочев. Също така Майкрософт е възприела вертикална ориентация към пазара и предлага конкретни решения за отделните сегменти. Не на последно място е специализацията на партньорите по индустрии, което им позволява да прилагат опита си от предишни проекти.

Вниманието към партньорите е сред водещите причини за успеха, посочи Иво Дрешков (на снимката вдясно), Мениджър партньори Решения за управление на бизнеса. През втората половина на миналата година Майкрософт е работила с партньорите в посока осигуряване на максимално конкурентни цени на ERP продуктите, съвместни инициативи в маркетинга и профилиране на партньорите. Също така компанията се похвали с непреките инвестиции в партньорите голяма част от приходите от лицензи остават именно там. Майкрософт отчете, че е работила активно и за развитието на взаимоотношенията с университетите. Сред индустриите, към които Майкрософт е насочила усилията си, са автомобилната, хранително-вкусовата и ритейл бизнеса. На по-късен етап ще се фокусира и върху финансовия сектор.

От Деница Дженева

Тагове: