Бихме казали, че едно страхотно приложение винаги си струва цената, но технически приложенията за Android са с най-различно качество и сред този дигитален хаос разработчиците са много по-заинтересовани да им се заплаща с твърда валута при всеки удобен случай. Въпросът обаче остава: Разработването на софтуер не е лесна задача и потребителите с удоволствие компенсират талантливите програмисти, които работят толкова усилено, за да създадат огромната библиотека от приложения, до които телефоните ни имат достъп. Макар че е лесно да се оправдае плащането на 5 или 10 долара за солидно приложение, има ли някаква горна граница? В Play Store определено има, но Google току-що изпрати този таван в стратосферата.

Google започна с бавно повишаване на лимита си за максимална стойност на цените на приложенията. Видяхме как той се повиши от 200 на 400 долара през 2015 г. и едва миналата година Google отново увеличи цифрата, този път до 1000 долара.

Очевидно дори това огромно увеличение е било недостатъчно, защото Google отново преразглежда цените в Play Store и е определила нов лимит от малко под 5000 долара. На много пазари по света важи същият лимит, само че конвертиран в местната валута. Голямото изключение е Южна Корея, която се придържа към стария максимум от 400 долара.

Преди да започнете да се притеснявате за куп безсмислени приложения, които се опитват да ви подведат да похарчите глупава сума пари, Google изглежда е наясно с потенциала за злоупотреби тук и заключва това ново ограничение зад някои важни предпазни мерки.

Само утвърдени разработчици с добра репутация в Google имат право да участват и дори тогава само когато генерират поне един милион долара годишно от продажби на приложения. Google също не увеличава автоматично лимита за тях и разработчиците ще трябва да се свържат с гиганта чрез официално искане, включително да обяснят точно защо това ценообразуване е оправдано.

Лимитът се отнася не само за самите приложения, но и за покупки в приложението (IAP) и абонаменти. Тъй като самият Google наскоро въведе впечатляващия абонамент от 3000 долара на година за AI Ultra, със сигурност можем да разберем защо компанията има предвид толкова големи числа.

Снимка: Unsplash

Виж още: Ето защо учени изстреляха лазер към пуканка от височина 8 км и подобриха рекорд за пренос на енергия