Chrome 71 ще бъде версията на популярния браузър, която взима на прицел онова, което Google нарича "тормоз" от страна на злонамерени сайтове. Считано от декември, интернет гигантът ще поставя в черния списък всеки сайт, който се опитва да мами потребителите с линкове и реклами, и ще спира приходите от реклама за него.
В графата "тормоз" попадат поредица от неща като реклами, маскирани като системни съобщения за грешка; реклами с фалшиви опции за затваряне, които всъщност активират други реклами, когато кликнете на тях; фишинг и малуер.
С други думи, ако една реклама е особено подвеждаща, опасна или нагла, тя може да бъде определена като кандидат за този черен списък.
Chrome вече взе различни мерки срещу нежелано поведение на сайтовете - браузърът блокира изскачащи реклами и се опитва да ограничи автоплейбека на видео, както и определени видове препращания. Тези мерки обаче не са достатъчни, за да предотвратят опасните и подвеждащи реклами, и поради това Google предприема нови.
Интернет гигантът ще уведомява администраторите в случаи, когато даден сайт бъде заклеймен, и ще им дава 30 дни, за да оправят проблемните реклами. Разбира се, като крайни потребители на Chrome вие ще имате опцията ръчно да отхвърлите ограниченията на браузъра за рекламите, ако го искате наистина.