Хубаво е да си Google, поне ако това, което искаш, е да правиш невероятни финансови суми. Продължавайки своята тенденция, докато пандемията се развива, Google и компанията майка Alphabet са абсолютно на гребена на вълната. Приходите за първото тримесечие на 2021 г. са 55.314 милиарда щатски долара, което е увеличение с изумителните 34% спрямо миналата година.

Може би по-важното от гледна точка на инвестициите - Google надхвърли оценките на анализаторите за своето представяне, като спечели 26.29 на акция срещу очакваните 15.82. Това е новината, която на свой ред ще продава още повече акции и всъщност Google бележи ръст от впечатляващите 4% при търговията след работното време. Тъй като печалбите на Google през последното тримесечие също бяха впечатляващи, както и тези на други компании, които се фокусират върху уеб услуги, не е необходимо да сте гений, за да забележите астрономическите печалби в една година на преход към отдалечена работа.

Рекламите в търсачката на Google и YouTube продължават да стимулират по-голямата част от печалбите на Google. Търсенето донесе 31.9 милиарда долара, което е скок с впечатляващите 30.2%. Рекламите в YouTube са скочили от 4.04 млрд. на 6.005 млрд. долара, което е ръст от 48.6%. Приходите от Google Cloud (включително пакета Workspace) са скочили от 2.77 милиарда на 4.05 милиарда. Това е поразителен скок, въпреки че Cloud все още работи на загуба. За една година, когато много компании консолидираха работната си сила, Google добави почти 17 000 нови служители по целия свят за общо 139 995 души.

Считайки разходи, разходи и инвестиции, Alphabet има нетна печалба от 17.93 милиарда долара през тримесечието спрямо 6.84 милиарда за същия период на миналата година. С малко по-различни думи: Google печели точно толкова, толкова много пари и много повече, отколкото преди.

Пред розовия доклад на Google все още стои поне един призрак: продължаващото антитръст дело както в САЩ, така и в Европа. Понастоящем Google се опитва да изпревари тези проблеми с ходове като отваряне на Android за повече конкурентни магазини за приложения и увеличаване на разделянето на приходите между гиганта и разработчиците, но регулаторите все още могат да подготвят правен удар, който засенчва каквато и да е печалба, която компанията прави в краткосрочен план.

Снимка: 9to5google

Виж още: Marvel атакува българската версия на HBO Go с 19 продукции

Тагове: