Facebook изразява недоволството си от фрагментираните и непоследователни набори от изисквания, които имат много от страните членки на Европейския съюз. Американската компания в момента е обект на различни разследвания в страни като Холандия и Германия. Тя смята, че някои от техническите одити се „припокриват“ и че трябва да се работи за създаване на общоевропейски правила, вместо да се налага да се "отговаря на всички 28 независими национални варианти."

Според Ричард Алън, отговарящ за публичните политики на Facebook, националните нормативни уредби на страните-членки на Европейския съюз могат да спрат създаването на нови стартиращи компании, преди те дори наистина да са стартирали и да принудят Facebook да пуска нови функции по-бавно "или не за всички."

Същността на аргумента на Facebook е безспорния и хроничен проблем на общия пазар в Европа: не-хармонизиран регулаторен режим, при който компаниите, извършващи дейност в ЕС наистина се сблъскват с допълнителни разходи и трудности в сравнение с американските им колеги и други.

Европейските власти, разбира се не чакат компании като Facebook да им казват, че те се нуждаят от по-голяма хармонизация. Първият стълб на Digital Agenda на ЕС за 2020г. е озаглавен „Единен цифров пазар“, като той олицетворява именно това, към което се стреми Facebook - последователна бизнес среда в държавите-членки.

Предстои още работа в Европа, за да могат да се хармонизират дигиталните политики и компании като Facebook и Google да работят по-спокойно, а на потребителите да бъде гарантиран достъпа да нови услуги, навсякъде.

 

Прочетете още: Facebook Messenger за Android и iOS вече поддържа видео разговори