Google обяви преименуването на Google Enterprise Services, наборът от инструменти и услуги за производителността, на Google for Work.
Новата номенклатура ще се простират в рамките на компанията и различните й инструменти за бизнес, като всяка услуга ще се допълва с "for work” - Drive for Work, Search for Work и т.н.
Но защо се прибягва до тази промяна в името? От Google казват, че новото наименование ще позволи на вече утвърдените услуги да се по-лесно обяснени т.е. че се отнасят за работа (for work).
Тези усилия на Google я поставят в пряка конкуренция с Microsoft, наред с други компании. За отбелязване е, че CEO-то на Microsoft, Сатия Надела, наскоро излезе с нов лозунг за неговата компания, в който се казва, че Microsoft ще се съсредоточи върху "производителността и платформите." Google изглежда се опитват да предложат алтернатива на Microsoft, Box, Dropbox и Apple, всички с апетити към корпоративния сектор.
Амит Синг, президент на корпоративните услуги в Google, заяви пред медиите, че Drive for Work, за бизнес клиентите, в момента има около 1800 нови клиенти на седмица. Той също така посочи, че 60% от компаниите от списъка Fortune 500 в момента използват платени Google for work услуги.
Google намали значително цените за „облачните“ си услуги за съхранение и изчисления. Други играчи, като например Amazon и DropBox, също намалиха цените си, което засилва още повече конкуренцията, от която пък печелим ние потребителите.
Тъй като приходите на компаниите спадат, заради засилената конкуренция, има все по-голям акцент върху предоставянето на услуги за съхранение и изчисления в „облака“. Google изглежда иска да обхване и двата сектора на този пазар.
Следващият въпрос за Google е дали тя ще може да расте, чрез своите услуги за производителността като основен източник на приходи? В последното си тримесечие, "Други приходи", съставляват малка 10 процентова част от общите приходи на компанията. Тази цифра, обаче, се разраства по-бързо от другите доходи, нараствайки с 53 процента спрямо същото тримесечие преди една година, което действа благоприятно за общия процент на ръста на приходите на Google, от 22 на сто, отново на базата на същия период за миналата година.