Google Play ясно посочва кои приложения предлагат вътрешни покупки и кои не, но през 2016 година приложенията, които се издържат от реклами също ще бъдат обозначени. Във връзка с предстоящата промяна Google е изпратила писма до разработчиците на приложения, за да ги уведоми за намерението си.

Сега, разработчиците имат време до 11-ти януари 2016, да маркират своите приложения, ако те се издържат от реклами.

Ето и пълното писмо на Google към разработчиците:

Здравейте Google Play разработчици,

На Google I/O пуснахме етикет "поддържани от реклами (ad-supported)“ за приложенията участващи в програмата Designed for Families. Днес ние обявяваме разширяването на тази програма до всички приложения в Google Play Store. В началото на следващата година, потребителите ще започнат да виждат етикета “Реклами (Ads)” до приложенията, които съдържат реклами, както вътре, така и извън Designed for Families.

 До 11-ти Януари 2016 година, трябва да влезете в конзолата за разработчици и да декларирате дали вашите приложения съдържат реклами (реклами, доставени чрез рекламни мрежи от трети страни, екранни реклами, нативни реклами и / или рекламни банери). След тази дата, декларацията за реклами ще изисква да правите промени на своите приложения. Моля, имайте предвид, че ако укривате присъствието на реклами това ще наруши правилата на програмата за разработчици в Google Play и това може да доведе до сваляне на приложението.

 Разработчиците са отговорни за точното деклариране за присъствие на реклами в техните приложения, но Google може да провери това по всяко време и да покаже етикета за "Реклами", ако е уместно.

 Ако смятате, че приложението ви е било сигнализирано за неправилно съдържаща реклами, моля, свържете се с нашия екип за поддръжка политика.

С уважение, 

Екипът на Google Play

 

Прочетете още: Google започва да стриймва Android приложения без нужда от инсталация