
Докато търговската война на администрацията на Тръмп продължава, производителите на технологии се опитват да се справят с непредсказуемостта на американската икономика и нейното политическо ръководство. По-малките и по-нишови предприятия просто не могат да се справят с несигурността на цените, които утре може да се удвоят - така че те са аут, поне що се отнася до доставките до клиенти в САЩ.
Последният пример е Keyboardio - магазин за клавиатури по поръчка, управляван от двама души в Калифорния. Keyboardio е специализирана в интересни ергономични модели с дървени корпуси, които винаги привличат погледите на изложения за клавиатури и РС периферия. Тъй като основни части като печатни платки идват от Китай, дори ако дървените им корпуси са произведени от американска дървесина, както стандартните тарифи, така и ограниченията на изключенията за доставка de minimis правят невъзможно запазването на рентабилността на продажбите в САЩ, както двамата обясняват в дълъг блог пост. Публикацията е актуализирана четири пъти в рамките на три дни през април, за да се отчете динамиката на търговския спор между САЩ и Китай.
От 2 май просто няма да има начин да се поддържат продажбите и същевременно да се печели. Keyboardio обяви, че „ще преустанови всички доставки за САЩ, докато не се уверим, че поръчките ви ще стигнат до вас бързо и надеждно“.
Keyboardio не е първият доставчик на малки джаджи, който прави този опит, и няма да е последният. Anbernic - предпочитано име на пазара за козоли за емулация на ретро системи - обяви, че спира всички поръчки, изпращани от Китай за САЩ. Наличните в момента запаси в американските складове ще бъдат последните, които ще бъдат достъпни за жителите на САЩ до второ нареждане.
Производителят на компютърни кутии и компоненти Hyte, базиран в Калифорния, спира всички доставки за САЩ. Hyte направи разбивка на разходите за компоненти, производство и доставка на отделните корпуси, като обясни как и защо простото преместване на производството в САЩ е икономически невъзможно.
По-големите имена също усещат затрудненията. Мощните геймърски лаптопи на Razer за кратко изчезнаха от страницата за поръчки по-рано този месец, въпреки че компанията обяви нови аксесоари, а мишките и клавиатурите на Logitech скочиха в цената си с до 25%. Вчера логистичният гигант Hapag Lloyd съобщи, че 30 % от неговите клиенти просто са отменили пратките си от Китай, предназначени за Съединените щати. Международният валутен фонд прогнозира забавяне на въздействието върху световната икономика като цяло, тъй като компаниите се опитват да отчетат очевидното самозабравяне на купувачите в Съединените щати.
Cooler Master, Thermal Grizzly, Corsair и CyberPowerPC изразиха сходни опасения, като заявиха, че непредсказуемостта на тарифната ситуация може да доведе до катастрофа. Една пратка може да напусне пристанище в Китай, когато тарифата е 20 %, но да пристигне, когато тя вече е 150 % - и само това може да бъде толкова пагубно за бизнеса, че да доведе до пряко съкращаване на служители. По-големите компании могат да се опитат да компенсират с по-малък брой предлагани продукти, изпращани в по-големи партиди, когато ситуацията не е толкова хаотична, но по-малките компании просто ще спрат продажбите си в САЩ или може да бъдат застрашени от пълен крах.
Снимка: Unsplash
Виж още: Голям екран и звук с новите Samsung Neo QLED и OLED телевизори и саундбари от Q серията