През 2012 г. Mozilla създаде Firefox OS като конкурент на iOS и Android при мобилните операционни системи. След като обаче не успя да се пребори с тях, компанията прекрати поредицата. От пепелта му обаче възкръсна нова операционна система на име KaiOS, която през 2017 г. вече захранваше 30 милиона устройства, а година по-късно те станаха 50 милиона. Повечето от тях бяха обикновени телефони, продавани в Индия и Индонезия на цена, която не надвишава 50 долара, но постепенно се появиха и смартфони, работещи с KaiOS, които струват около 80 долара.

Днес компанията, която стои зад KaiOS носи същото име и е базирана в Хонконг. Целта на KaiOS е да бъде преди всичко практична – тя предлага дълъг живот на батерията , 4G връзка, популярни приложения като Facebook и удобни функции, като безконтактни плащания, макар изобщо да не поддържа тъчскрийн. 

Успехът на KaiOS привлече вниманието не на кого да е, а на Google. Миналата година гигантът инвестира в нея 22 милиона долара, свързвайки я със собствената си онлайн реклама, така че да достигне все повече потребители в развиващите се страни. За милиони потребители в Азия и Африка дори бюджетните Android телефони са недостъпни, а освен това операционната система е тежка и дори олекотената версия Android One се нуждае от хардуер, който не може да се изработи съвсем евтино.

В същото време KaiOS е оптимизирана да работи на телефони с едва 256 MB RAM памет и под 16 GB сторидж.

Смартфоните неизменно се увеличават като размери през годините и безконтактният интерфейс е все по-важен. Така може да се окаже, че Google се стреми да използва инвестицията си в KaiOS като основа за ново поколение взаимодействия в собствената си ОС, комбинирайки нейната функционалност с достъпността на KaiOS. Тези нови устройства могат да бъдат всичко - от специални аксесоари, до клавиатури и други физически бутони или превключватели, които са предназначени да помагат на потребителите по-лесно да имат достъп до функциите.

В съчетание с решението на Google да стартира предстоящата стрийминг платформа за игри Stadia, която работи с контролери на всяка конзола, сега би било идеалното време гигантът да започне да променя потребителския интерфейс за по-добър режим на достъпност.

Тагове: