След решителната победа на президентски избори в САЩ миналата седмица и важната роля на Илон Мъск за благоприятния резултат за Тръмп анализаторите на Уолстрийт продължават да обмислят краткосрочните и средносрочните последици за акциите на Tesla при управление на Тръмп.
Например миналата седмица анализаторите на BofA признаха в специален инвестиционен доклад, че Tesla може да отчете потенциален ръст в бъдеще спрямо „федералното регулиране на автономните превозни средства и FSD, което съответства на стремежа на Илон Мъск за национален стандарт за самоуправление“, като добавиха:
„Подходът на администрацията на Тръмп би могъл да създаде по-благоприятна регулаторна среда, която потенциално да ускори внедряването на роботакситата на Tesla през 2025 г. чрез облекчаване на регулаторните тежести в отделните щати.“
Анализаторите на BofA също така смятат, че Tesla може да се възползва от облекчените стандарти за емисиите в администрацията на Тръмп и строгите ограничения за електромобилите, произведени в Китай, което би трябвало да отложи агресивните планове за електрификация на досегашните производители на автомобили в САЩ, като по този начин ще позволи на Tesla „да разшири пазарния си дял“.
"Повишаваме целевата си прогноза за акциите на Tesla на 400 долара от 300 долара, тъй като вярваме, че победата на Тръмп в Белия дом ще промени ситуацията с автономните системи и изкуствения интелект за Tesla и Мъск през следващите години. Оценяваме, че възможностите за ИИ/автономни системи са на стойност 1 трилион долара само за Tesla", пише в доклада.
Сега е ред на анализаторите от Wedbush да обясни какво може да спечели Tesla при президентството на Тръмп. Дан Айвс от Wedbush повиши целевата стойност за акциите на Tesla със 100 долара на акция до 400 долара, като твърди, че „победата на Тръмп в Белия дом ще промени ситуацията с автономните системи и изкуствения интелект за Tesla и Мъск през следващите години“.
Имайте предвид, че Tesla планира да пусне в експлоатация „напълно автономния“ неконтролиран FSD за моделите S, 3, X и Y до следващата година. Освен това Илон Мъск очаква новообявеното Cybercab да достигне серийно производство от 2 млн. единици годишно през 2026 г.
За да постигне това обаче, Tesla първо ще трябва да преодолее несъответствието между данните за ефективността на FSD, които понастоящем показват около 100 км на критична интервенция, и амбициозните твърдения на Tesla за достигане на „над 10 000 км на критична интервенция през тази или следващата година“, както наскоро отбеляза не кой да е, а анализаторският отдел на Goldman Sachs.
Снимка: Unsplash
Виж още: Фотоизложбата Занаятчиите на София: пазителите на ръчното майсторство в големия град