Пазарът на акции обикновено е ефективен инструмент за анализ на бъдещи парични потоци. Въпреки това той се поддава на епизодични прояви на ирационалност. Погледнете само контраста между Baidu и Tesla, където първата компания се търгува при съотношение цена/продажби (P/S) от 1.68x с по същество равен годишен ръст, а втората се търгува при съотношение P/S от 8.17x с явно отрицателен годишен ръст. Тази разлика е в центъра на вниманието днес, тъй като Baidu постига решаващ напредък, особено в сферата на роботизираните таксита.

Baidu обяви приходите си за второто тримесечие на 2024 г., регистрирайки общи приходи от 4.67 млрд. долара за тримесечния период, което съответства на 8% ръст на годишна база, но 0% ръст на последователна база.

От друга страна, общите продажби на Baidu за тримесечието се разминаха с консенсусните очаквания на анализаторите за 4.74 млрд. долара. Макар че компанията продължава да се сблъсква с „макроикономически насрещни ветрове“ в сферата на онлайн маркетинга, тя се опитва да компенсира тази слабост, като регистрира здравословен растеж в облачното пространство на изкуствения интелект.

Компанията продължава да залага на своята стратегия за търсачки, базирана на изкуствен интелект, за да постигне дългосрочен растеж. Наскоро тя разшири и портфолиото си от големи езикови модели (LLM), наречени Ernie, като пусна на пазара Ernie 4.0 Turbo LLM през юни 2024 г.

Междувременно месечните активни потребители (MAUs) на суперприложението Baidu се увеличиха с 4% през второто тримесечие на 2024 г., за да достигнат 703 млн.

Разбира се, маржовете на компанията в облачната сфера на изкуствения интелект са намалени от доста сериозната ценова война с Alibaba, Tencent, ByteDance и iFlytek, което доведе до широкообхватно намаляване на цените на съответните LLM.

Разбира се, услугата за роботизирани таксита Apollo Go е една от областите, в които Baidu напълно разбива очакванията. През второто тримесечие на 2024 г. услугата е реализирала 899 000 пътувания, което представлява ръст от 26% на годишна база. В края на юли общият брой на пътуванията на услугата вече надхвърли 7 милиона.

От решаващо значение е, че през юни 2024 г. Baidu премина на „100%“ без шофьори в Ухан, което служи като важен етап в стремежа на компанията да разшири своето преживяване без шофьори в останалата част на Китай.

Освен това компанията продължава да тества шестото поколение на поръчковия си роботакси, наречен RT6, който се очаква да струва само 28 350 долара. За разлика от настоящата гама на Tesla, RT6 е автономен автомобил от четвърто ниво, който използва своите 5 LiDAR устройства и множество други сензори, за да се ориентира по пътищата и в трафика. Очаква се автомобилът да бъде внедрен в Ухан до края на 2024 г.

Междувременно Tesla ще проведе собствено събитие за роботизирани таксита през октомври. Въпреки това анализаторите са единодушни, че роботаксито на Tesla е до голяма степен „история за 2030 г.“, като се имат предвид значителните предизвикателства, пред които е изправен гигантът в областта на електромобилите, за да реши въпросителната около автономното шофиране чрез своя подход, основан само на визията. От друга страна, милионите автомобили на Tesla, които вече се движат по пътищата, теоретично могат да се превърнат в роботакси за една нощ, след като Tesla реши окончателно тази главоблъсканица.

Снимка: Unsplash

Виж още: Samsung Galaxy Z Fold6 vs Samsung Galaxy Z Flip6: кой да избереш за себе си?