Федерален съдия в САЩ постанови, че твърденията за водоустойчивост на iPhone, направени в рекламата на Apple, може да са подвеждащи, но въпреки това отхвърли груповия иск срещу гиганта.
В делото се твърди, че Apple е подвела потребителите относно степента на хидроизолацията и следователно е надценила телефоните.
Окръжният съдия на САЩ Дениз Коут в Манхатън каза, че ищците правдоподобно твърдят, че рекламите на Apple могат да подведат потребителите, но не показват, че техните телефони (които Apple е обещала, че могат да издържат) са повредени от "контакт с течност".
Съдия Коут постанови, че няма доказателства твърденията на Apple да са подвеждащи – само че е направено правдоподобно твърдение – и ищците също не са успели да покажат, че решенията им за покупка се основават на каквито и да било твърдения за хидроизолация от Apple.
Интересното е, че италианските регулатори откриха, че твърденията за водоустойчивост на Apple са подвеждащи, тъй като се основават на лабораторни условия, а не на реална употреба - и гаранционните условия изрично изключват течни щети.
При дебюта на телефоните Apple направи твърдения за водоустойчивост, без да отговори ясно на потребителите, че това е вярно само в идеални лабораторни условия и телефоните не са преминали същите тестове в реални условия.
Съдът също така взе предвид отказа на Apple във фазата след продажбата да спазва гаранции, когато тези модели iPhone са били повредени от вода или други течности.
Така или иначе да държите телефона си далеч от вода си остава най-добрата политика.
Снимка: Apple
Виж още: Ето защо вторият в света iPhone с USB-C порт се продаде за трохи спрямо първия