Когато са надеждни, отзивите на клиентите могат да бъдат съществена част от пазаруването в Amazon. Ако например търсите един от най-добрите телефони с Android, доброто мнение на клиента може да бъде разликата между това да кликнете върху добавяне към количката или да продължите да превъртате офертите. Сега Amazon заявява, че иска да използва изкуствен интелект, за да направи по-бързо и по-лесно да се разбере дали даден продукт е добър или не.
Ето защо Amazon обяви, че въвежда резюмета на ревюта, генерирани от изкуствен интелект. Новата функция на ИИ в момента е налична, но само за "подгрупа от мобилни купувачи в САЩ в широк набор от продукти".
Според компанията тази функция ще създава обобщение въз основа на често споменавани настроения на клиентите чрез изпратените отзиви. Това обобщение се появява като кратък параграф на страницата с подробности за продукта.
Заедно с параграфа ще има и "ключови продуктови прозрения", които потребителите могат да използват. Тези прозрения позволяват на потребителя да извика отзиви, в които се споменават тези атрибути. В публикацията в блога е даден следният пример:
"Например клиент, който иска да разбере дали даден продукт е лесен за използване, може лесно да открие отзиви, в които се споменава "лекота на използване", като докосне този атрибут на продукта под акцентите на отзива".
На изображението по-долу можете да видите как пръстът докосва атрибута "Лесна употреба". Под обобщението, генерирано от изкуствения интелект, можете да видите действителен потребителски преглед.
На пръв поглед изглежда, че това е чудесен инструмент, с който да определите дали даден продукт е за вас или не. В Amazon обаче има тенденция да се появяват много лоши или фалшиви отзиви. Генерираното от изкуствен интелект обобщение на цялостното настроение на клиентите може лесно да бъде насочено в една или друга посока с достатъчно недостоверни отзиви. За тази цел Amazon твърди, че инвестира "значителни ресурси за проактивно спиране на фалшивите отзиви".
Но съществува и проблемът със самия изкуствен интелект: технологията далеч не е съвършена и има склонност да прави грешки.
Макар че подобен инструмент може да бъде полезен, докато пазарувате продукти, той може би не е нещо, на което трябва да се доверявате изцяло. Поне засега.
Снимка: Unsplash
Виж още: Една промяна от страна на Apple може да доведе до объркването на милиони потребители