Продажбите на незаменяеми токени (NFT) са намалели с 92% от пика си миналата година.
Това сочат данни от уебсайта NonFungible, събрани от Wall Street Journal, които показват, че продажбите на NFT са паднали до среднодневните около 19 000 тази седмица, спрямо 225 000 през септември.
Броят на активните портфейли на пазара на NFT също е намалял значително, показват данните: спад от 88% до около 14 000 миналата седмица от пиковите 119 000 през ноември.
Интересът към NFT също изглежда е намалял значително, твърдят наблюдатели. Според Google Trends търсенията на термина са достигнали своя връх през януари и са паднали с около 80% оттогава.
NFT са уникални незаменяеми единици данни, съхранявани в блокчейн (форма на цифров регистър), които на практика позволяват на потребителите да притежават, купуват и продават цифрови артикули, като артикули в игри или произведения на изкуството.
Споменаването на технологията нарасна миналата година, когато много големи компании и знаменитости стартираха свои собствени инициативи, включително Nike и McDonald's.
Много компании за игри също започнаха да продават дигитални артикули като NFT, включително Konami и Atari, въпреки че това привлече критики от някои поради високия въглероден отпечатък на формата и това, което мнозина смятат за цинично прилагане и опит за бърза печалба.
Въпреки това Wall Street Journal съобщава, че много собственици на NFT сега откриват, че техните инвестиции струват много по-малко от това, за което са ги закупили.
NFT от първия пост в мрежата от съоснователя на Twitter Джак Дорси, който беше закупен през март 2021 г. за 2.9 милиона долара от Сина Естави, главен изпълнителен директор на базираната в Малайзия блокчейн компания Bridge Oracle, беше пуснат на търг по-рано тази година и не получи никакви оферти над 14 000 долара.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Ще си запазите ли час при NFT доктор?