Продажбите на таблети ще отбележат сериозен спад до края на годината, отбелязва в новата си прогноза маркетинговата компания IDC. Според нея глобалните продажби на тези устройства до края на 2016 г. ще стигнат само 195 милиона бройки, което е спад с почти 6 процента спрямо миналата година.

Вместо това обаче се увеличава търсенето на хибридни устройства 2 в 1, които представляват таблети с отделяща се клавиатура. Подобни модели като Microsoft Surface например трябва да присъстват все повече на пазара и от 8 процента през 2015 г. се очаква пазарният им дял да достигне сериозните 30 процента през 2020 г. Според IDC подобни устройства се радват на най-голяма популярност сред бизнес потребителите.

До подобен извод достига и компанията TrendForce, която отчита, че продажбите на моделите от Microsoft Surface серията са се увеличили с 50 процента през миналата година, и то именно на фона на спада в търсенето на таблети като цяло.

Като основен конкурент на Microsoft в този сегмент пък се оформя Asus, като тайванската компания планира през тази година да увеличи с 50 процента предлагането на хибридни модели, за да се изравни с американския си конкурент.

Виж още: 36.1% от Android устройствата работят с Lollipop, само 2.3% с Marshmallow

Тагове: