През изминалото лято Apple и IBM заявиха желание да променят начина, по който работят хора и цели индустрии, като създадат специални приложение за iPad-и и iPhone-и. Сделката вече дава своите плодове и първите приложения, разработени от двете компании, ще започнат да се използват от Citi, Air Canada, Sprint и Banorte от тази седмица.
Първите 10 включват смесица от приложения, насочени към финансовите институции, застрахователните компании и дори правителствени агенции.
Incident Aware приложението на IBM е предназначено да превърне всеки iPhone в помощно средство за правоохранителните органи за превенция на престъпността. Incident Aware дава достъп до карти и видео-емисии от инциденти в реално време, както и способността служителите на реда да повикат подкрепление.
Има и две приложения фокусирани за самолетни услуги. Те ще помагат на пилотите да следят икономията на гориво на самолета, а членовете на екипажа ще могат да предлагат информация за багажа, деблокиращи услуги, както и специални оферти за клиентите на борда на полета.
Другите приложения включват системи за продажби на дребно и технологична експертна помощ, подпомагаща клиентите чрез FaceTime разговори.
Докато тези първи приложения са ясно фокусирани върху специфични индустрии, то те са само началото на битката на Apple за завземане на корпоративния сектор. "Това е голяма стъпка за iPhone и iPAD и нямаме търпение да видим вълнуващите нови за начина на употреба на iOS устройства в работата на бизнес организациите", казва Филип Шилер, старши вицепрезидент на международния маркетинг на Apple. "Света на бизнеса е мобилен и Apple и IBM обединяват най-добрите технологии в света, с най-умните данни и анализи, за да помогнат на компаниите да предефинират начина на вършене на работа."
До голяма степен IBM работи над кодирането на приложенията, заедно с нейните облачни услуги, съобщават от The Wall Street Journal. Служителите на Apple ще предоставят дизайна и лекота на използване на приложенията, според Бриджит ван Кралинген, старши вицепрезидент на глобалните бизнес услуги на IBM. IBM също така планира да продава iOS устройства за корпоративни клиенти, които ще идват с предварително инсталираните бизнес ориентирани приложения.
През 2015 г. Apple и IBM ще пуснат още приложения за iPAD и iPhone, ориентирани към бизнеса на дребно, здравеопазването, както и в банковия, туристическия, телекомуникационния и застрахователния сектор.
След тази новина iPad Pro изглежда като все по логичен продукт. Вижте и кога се очаква да се появи той