Спорът за 5G връзката в света на авиацията между Федералната авиационна администрация (FAA), от една страна, и Федералната комисия по комуникациите (FCC) плюс мобилните оператори, от друга, изглежда е разрешен.
Ситуацията безспорно е странна. FCC даде одобрение за разширяване на 5G в допълнителен спектър, известен като C-лента. Впоследствие FAA възрази, заявявайки, че това представлява риск за въздухоплавателните средства, твърдейки, че може да причини смущения в радиовисотомера, използван, за да каже на пилотите колко високо е техният самолет над земята по време на окончателния подход и кацане.
FAA не представи никакви доказателства за това, а американските самолети летят до почти 40 други страни, използващи тази част от 5G радиоспектъра без нито един доклад за инцидент, но агенцията дори стигна до издаването на директива за безопасност на пилотите.
В крайна сметка операторите се съгласиха да създадат временни буфери около 50 от най-големите летища в страната.
Сега Федералната авиационна администрация пусна списък с летища, които ще имат временни буферни зони около тях, които ще забранят новото 5G покритие за период от шест месеца. През това време агенцията и авиационната индустрия ще работят, за да гарантират, че настоящото оборудване на самолетите няма да бъде нарушено от новите честотни носители, които ще използват за разширяване на своите 5G мрежи.
Обемът на трафика, броят на дните с ниска видимост и географското местоположение са взети предвид при избора на това, кои летища ще изискват въпросните буферни зони.
Обзор на седмицата за всичко ново, случващо се в света на технологиите, игрите и развлекателната индустрия можете да откриете в нашия подкаст HiCast.
Последвай Instagram профила ни и прочети пръв най-интересните новини.
Абонирай се за YouTube канала ни и гледай нашите технологични ревюта.
Снимка: Pikrepo
Виж още: Котките мъркат от удоволствие заради Starlink