Публикувайки едва втория си в историята финансов отчет, Spotify разкри, че вече има 83 млн. платени абонати, което е увеличение с 8 млн. спрямо пролетта. Това е доста значителен скок и практически е максимумът, който инвеститорите очакваха. До голяма степен растежът се дължи на семейния абонамент, за който Spotify отбелязва, че привлича потребители за по-дълго, отколкото индивидуалният абонамент. Повече потребители значи повече приходи, които в случая възлизат на 1.27 млрд. евро, или 12% повече от предната четвърт. Въпреки това Spotify все още не може да излезе на печалба и отчита оперативна загуби от 90 млн. евро.
Причините за това са две – от една страна, два пъти в годината Spotify води мащабна рекламна кампания, която увеличава приходите, но намалява печалбите, а, от друга, компанията има огромни разходи за авторски права към изпълнители и издателя.
Освен семейния план друго нещо, което помага за увеличаването на абонатите, е бъндълът за 13 долара с Hulu. Освен това компанията преработи и безплатната си услуга, което също допринася за растежа. Всичко това става в конкуренцията на Apple Music, която в момента има около 40 млн. абонати и по последни оценки изпреварва Spotify по броя на потребителите в САЩ.