Bloomberg публикува анализ на разходите за приложения за 2023 г., който разкрива 11% увеличение на приходите. Търсенето на видеоплатформи доведе до увеличението, докато игрите намаляха с 2% на годишна база. Данните разкриват, че TikTok е надхвърлила 10 млрд. долара, похарчени от потребителите, сред всички приложения, което го прави първото, достигнало този праг.

Знаковият етап беше постигнат чрез система, която позволява на потребителите да дават пари на любимите си създатели и стриймъри на живо. Пазарните изследователи заявиха, че социалната медия, собственост на ByteDance, е "отключила тайната на монетизацията на мобилни устройства".

През 2023 г. разходите в приложения, а не в игри, са нараснали, тъй като потребителите са плащали повече за стрийминг, съдържание, създавано от потребителите, и приложения за запознанства. Въпреки това най-големият двигател на приходите в мобилните устройства остана рекламата - две трети от продажбите в мобилните устройства бяха за мобилни реклами, достигайки 362 млрд. долара, което е с 8% повече, отколкото през 2022 г.

Анализът разкрива още, че потребителите остават за още по-дълго време на своите смартфони. Индонезия се нарежда на първо място сред страните със средно над 6 часа на човек дневно. Средният показател на 10-те най-големи пазара достигна 5 часа ежедневно използване на приложения, а разходите също са се увеличили с 3%.

Най-изтегляните приложения са Shein и Temu, като последното е най-изтегляното приложение на 125 пазара. На други места секторът на пътуванията и продажбата на билети отбеляза ръст на популярността и разходите. Според данните до края на 2023 г. месечните потребителски разходи за приложения с генеративен изкуствен интелект са надхвърлили 10 млрд. долара.

Снимка: Unsplash

Виж още: Милиардери искат да построят бизнес парк в околоземна орбита