По-рано тази година стана ясно, че германската железопътна мрежа ICE все още използва стартиралия през 1993 г. Windows 3.11 на Microsoft, за да управлява част от своите услуги. Сега се появи информация, че една от най-големите общински железопътни системи в САЩ се управлява отчасти с три 5-инчови дискети.

Според KGO-TV News Общинската транспортна агенция на Сан Франциско използва тези дискети, за да управлява влаковете си, откакто системата е инсталирана за първи път през 1998 г. В репортажа се казва, че тази система е била считана за най-съвременната технология за влакове в този период. Към 1998 г. обаче повечето нови технологични устройства са се отказали от флопидисковете, така че не е ясно защо SFMTA е решила да използва тази система.

Във всеки случай в историята се казва, че тази технология е била проектирана да издържи между 20 и 25 години. SFMTA е надхвърлила този срок и изглежда, че може да минат още 10 години, преди системата да бъде актуализирана по какъвто и да е начин.

Джефри Тъмлин, директор по транспорта на SFMTA, признава в статията, че преди да се осъществи този ъпгрейд, нещата могат да станат много лоши с настоящата технология, базирана на дискети:

"Това е въпрос на риск. В момента системата работи добре, но знаем, че с всяка следваща година рискът от влошаване на качеството на данните на дискетите се увеличава и че в даден момент ще има катастрофален срив".

Историята не навлиза в конкретни подробности за това как работи настоящата система, включително каква операционна система, ако има такава, работи с тези дискети. Въпреки това е разумно да се предположи, че с тази стара технология може да се случи повреда на системата по всяко време.

Модернизирането на системата с по-актуална ще отнеме не само много време, но и много пари. В статията се казва, че извеждането на тази система от 90-те години на миналия век може да струва стотици милиони долари.

Снимка: Unsplash

Виж още: Навсякъде, където има камера, има риск: милиарди потребители са изложени на нежелано наблюдение