През последните месеци YouTube зае по-твърда позиция по отношение на блокерите на реклами, като тества различни системи, за да разубеди потребителите да ги използват. Такива мерки включваха система за три предупреждения за потребителите на тези инструменти и пропускане или заглушаване на видеоклиповете в тяхната цялост. Досега инструментите за блокиране на реклами изглежда са заобикаляли всички усилия на YouTube, но сега компанията тества няколко системи, които могат да направят блокирането на реклами много по-трудно.
Според информация от SponsorBlock (добавка, която идентифицира и пропуска сегменти на спонсори във видеоклипове) YouTube изпробва инжектиране на реклами от страна на сървъра. С помощта на този метод YouTube на практика "зашива" рекламните сегменти във видеоклиповете и предоставя целия пакет на зрителите, вместо да ги комбинира от два източника в браузъра или приложението.
Това прави малко по-трудно за блокерите на реклами да определят къде започва и свършва рекламата. Това може да наруши и други добавки като SponsorBlock, тъй като времевите марки на видеото вече няма да са последователни във всички случаи на видеото. Други потенциални странични ефекти включват невъзможност за прескачане на реклами.
Екипът на SponsorBlock отбелязва в често задавани въпроси, че това не би трябвало да означава край на инструментите за блокиране на реклами, но прави прилагането им много по-трудно. Някои потребители, особено в uBlock Origin, са се сблъсквали с реклами дори когато са използвали приставката.
Друга очевидна промяна обаче може да е по-притеснителна за приложенията на трети страни. Грешка, регистрирана в NewPipe GitHub по-рано този месец, предполага, че Google кара някои потребители да влизат в системата, преди да гледат видеоклип. Това се появява като проверка за безопасност със съобщението: "Влезте, за да потвърдите, че не сте бот". Проблемът е отбелязан и в X от разработчиците на инструмента за извличане на съдържание cobalt.
Това означава, че в бъдеще YouTube може да ограничи достъпа до видеоклипове на излезли от системата, принуждавайки потребителите да влизат в системата, за да гледат съдържание. Това би направило YouTube по-подобен на традиционна услуга за стрийминг на видео, но би се отразило негативно на приложенията на трети страни и вероятно на начина, по който се гледат споделените видеоклипове в YouTube в мрежата.
Оттогава разработчиците на cobalt са намерили начин да заобиколят ограниченията за влизане, но всякакви бъдещи промени в YouTube вероятно ще нарушат този и други инструменти.
И двата метода все още са в процес на тестване и не е ясно дали и кога YouTube ще въведе тези мерки в по-широк мащаб.
Снимка: Unsplash