Всеки ден излизат повече игри от когато и да било, но общият брой на хората, които ги играят, сякаш не се увеличава почти по същия начин. Бившият шеф на студиото SIE Worldwide Шон Лейдън казва, че това несъответствие не може да бъде поправено само с безкрайни високобюджетни продължения и по-мощен хардуер.

„Ако ще разчитаме само на ААА игрите, за да се справим, мисля, че това е смъртна присъда“, каза той по време на интервю с Гордън ван Дайк, съосновател на независимия издател Raw Fury, в рамките на Gamescom Asia тази седмица. Бившият ръководител в PlayStation обвинява деветцифрените разходи за разработка за по-малкото желание на големите издатели да поемат рискове. Резултатът е, че игрите получават зелена светлина въз основа на това колко добре могат да се моделират приходите им, а не дали са забавни и иновативни.

„Получавате предимно продължения и игри, които подражават на други, защото финансистите, които определят линията, казват: „Е, ако Fortnite направи толкова пари за толкова време, моето копие на Fortnite може да направи толкова за толкова време“, каза Лейдън. „Днес наблюдаваме срив на креативността в игрите на фона на консолидацията на студиата и високите производствени разходи“.

По време на събитието Лейдън беше попитан дали постепенните подобрения, демонстрирани наскоро в спорния PS5 Pro за 700 долара, показват границите на новия хардуер. Въпреки шока от цената подобренията от новата конзола трудно могат бъдат различени веднага от феновете. Дори при практическата демонстрация, направена от The Verge, разликите в графиката бяха едва забележими на разстояние няколко метра.

„Достигнахме момент без развитие“, коментира Лейдън. „Намираме се на етап от развитието на хардуера, който аз наричам „само кучетата могат да чуят разликата“. Ако играете играта си и слънчевата светлина влиза през прозореца ви върху телевизора, не виждате трасиране на лъчи. Трябва да е супер оптимално разположение - да имате 8K монитор в тъмна стая, за да видите тези неща.“

Лейдън заяви, че надпреварата за мощността на конзолите е достигнала тавана, и призова компаниите да се конкурират по-скоро по съдържание, отколкото по спецификации. „Време е за истинско рестартиране на бизнес модела, за рестартиране на това какво е eдна видеоигра“, завършва той.

Снимка: Unsplash

Виж още: Тайнственият космически самолет X-37B ще прави антигравитационни маневри в орбита

Още от Social