Wordle оглави годината в търсенето на Google за 2022 г., побеждавайки дори най-големите събития в света през последните няколко месеца. Търсенията за играта на думи с пет букви достигнаха своя връх малко след като тя беше придобита от The New York Times през февруари, като това се дължи на опитите да бъде открит новият ѝ адрес или просто любопитните да проверят каква е причината за цялата тази суматоха.

Вторият най-търсен термин за 2022 г. е „Индия срещу Англия“, който се отнася до двубоя между страните на Световното първенство по крикет. Украйна заема третото място в общия списък с набиращи популярност търсения, както и челно място в най-четените новинарски теми за тази година. Повечето хора, които се интересуват от войната в Украйна, търсеха блогове на живо, за да получат най-новите събития и информация за жертви, бежанци, дарения и въоръжени конфликти.

„Кралица Елизабет“ е на четвърто място за 2022 г., като Обединеното кралство и бившите британски колонии са отговорни за повечето от търсенията, след като кралицата почина през септември. Петата най-популярна дума за търсене е друг мач от Световната купа по крикет, този път между Индия и Саудитска Арабия, следван от още повече мачове по крикет и iPhone 14. COVID-19 вече не е на преден план в съзнанието на хората въз основа на тазгодишния списък: маймунската шарка и делото „Роу срещу Уейд“ бяха най-търсените теми, свързани със здравето. Някои от другите търсения в списъка с актуални новини са  „стрелба в училище в Тексас“ и ураганът „Иън“.

Що се отнася до най-търсените хора за годината, потребителите изглежда са особено любопитни за събитията със знаменитости. Джони Деп оглави тазгодишния списък, следван от Уил Смит и Амбър Хърд. Владимир Путин също попадна в челната петица. Анна Сорокин и Симон Левиев, чиито имена гръмнаха в интернет след излизането на Inventing Anna и Tinder Swindler, също бяха сред най-търсените хора.

Thor: Love and Thunder оглави списъка с най-търсените филми, но Google каза, че „как да станеш пилот на изтребител“ е супер популярно търсене благодарение на Top Gun: Maverick. Технологичният гигант също публикува най-популярните търсения на изображения с помощта на Lens и най-популярните търсения на песни, извършени чрез тананикане на мелодия. (Домашните късокосмести котки и филодендроните изглежда погъделичкаха любопитството на повечето хора тази година, за тези, които се чудят как изглеждат резултатите там.) Бъкингамският дворец беше най-голямата културна забележителност за 2022 г., въз основа на търсения в Google Maps, докато интерактивната инсталация Dark Matter в Берлин беше най-популярният експонат. Тази година Google стартира и местен център, който може да показва интересни тенденции в търсенето в САЩ - Ню Йорк например отчита „дъгова богомолка“ като най-популярното животно.

Снимка: Unsplash

Виж още: Ако имате тези 3 опасни приложения на телефона си, изтрийте ги веднага щом прочетете това