Голяма част от живота ни е онлайн и това създава измамното усещане, че всеки споделя реалните си впечатления от ежедневие, ситуации и разбира се - продукти и услуги. Анализаторите на социалните мрежи постоянно ни обръщат внимание, че не трябва да се доверяваме особено много на мнението на инфлуенсърите и техните ревюта, защото най-често те получават комисиона, за да изтъкнат дадени качества пред други.  
Очаквано някои са по-обиграни от други и докато рекламата в дадени постове и видеа е явна, то в други всичко е умело прикрито. Разбира се, освен моралния казус този бизнес сегмент си е напълно легален... с някои изключения. Оказва се, че Google и iHeartMedia – най-големият оператор на радиостанции в САЩ – са засегнати от съдебно дело за фалшива реклама.

Интересното е, че става въпрос за вече изминал период – през 2019 г. и 2020 г. са излъчени „почти 29 000 измамни препоръки от радио личности“, а „Google и iHeartMedia са плащали на влиятелни хора да рекламират продукти, които никога не са използвали, показвайки явно неуважение за правилата за истина в рекламата“. Директорът на Бюрото за защита на потребителите Самуел Ливайн съобщи, че двете компании са уредили делото и ще трябва да платят 9.4 милиона долара неустойка. Разковничето на проблема е, че никое от лицата не е получило телефон от серията Pixel 4, но въпреки това са разказвали колко им допадат устройствата и как се вписва в ежедневието им – от настройките на камерата, през гласовия асистент до издръжливостта на батерията. Изглежда, че всичко щеше да е наред, ако тези реклами не бяха от първо лице. Главният прокурор на Масачузетс Маура Хийли обяснява: „Разумно е, че хората залагат повече на опита от първа ръка. Потребителите очакват радиорекламите да са верни и прозрачни за продуктите, а не подвеждащи с фалшиви препоръки“.
Говорител на Google коментира пред TechCrunch: „Ние приемаме сериозно спазването на законите за рекламата и имаме въведени процеси, предназначени да гарантират, че спазваме съответните разпоредби и индустриални стандарти“.

Снимки: Unsplash

Виж още: Рендъри на гъвкавия Google Pixel отново възбуждат надежда, но и недоверие