Ще може ли Apple някога да се конкурира с Google в създаването на уеб търсачка? Никога не казвай никога, но Google плаща на Apple 15 милиарда долара годишно, за да не мисли много за това. Това е нещо, което правителството в САЩ се надява, че може да наруши. Ако стимулите за Apple бяха различни, дали Apple щеше да има инструментите да се изправи срещу Google?
Марк Гърман от Bloomberg представи проницателен поглед върху възможностите на Apple за търсене в своя бюлетин Power On.
Според доклада на Гърман бившият изпълнителен директор на Google и настоящ шеф на AI в Apple Джон Джанандреа ръководи "гигантски екип за търсене" в Apple. През последните години този екип е създал "търсачка от следващо поколение" с кодово име Pegasus, която Apple използва в някои от своите приложения.
"Джон Джанандреа, бивш изпълнителен директор на Google, който сега ръководи машинното обучение и изкуствения интелект в Apple, разполага с гигантски екип. През последните няколко години неговата група разработи търсачка от следващо поколение за приложенията на Apple с кодово име Pegasus", пише журналистът.
Скоро Apple ще повери на Pegasus основата на търсенето в един от най-големите двигатели на приходите на Apple: App Store. Това може и да не е толкова мащабно, колкото индексирането на цялата мрежа за резултатите от търсенето, но Apple не приема приходите си от App Store присърце.
И както посочва Гърман, Apple всъщност индексира интернет за резултатите от търсенето, които Siri и Spotlight може да се нуждаят да предоставят незабавно на потребителите. Смисълът на това? Apple може и да няма готов вътрешен конкурент на Google Search днес, но компанията със сигурност разполага с подходящите компоненти и опит в централата си, за да го направи, ако е необходимо.
Засега обаче Apple се радва на милиардите долари, които Google плаща, за да запази Google Search като търсачка по подразбиране в Safari.
Снимка: Unsplash
Виж още: Проучване доказва колко много децата мразят нотификациите