В разгара на информационната епоха новите поколения са повече от раздразнени от нотификациите на различните приложения. Нов доклад разкрива, че подрастващите получават до 4500 известия на ден и имат някои предсказуеми любими (и най-малко любими) приложения.
Докладът е изготвен от Common Sense Media и Детската болница C.S. Mott към Университета в Мичиган. Болницата нарича смартфона "постоянен спътник", който тийнейджърите използват средно по четири часа и половина на ден, според изследователите, проследяващи данните от мобилните телефони на 11 - 17-годишни деца в САЩ в продължение на една седмица. В този експеримент са използвани само устройства с Android. Тези участници също така са вдигали телефоните си средно 51 пъти на ден, като точките на данните варират от 2 до 498 вдигания на ден. Проучването също така разкри, че децата са получавали до 4500 известия на своите устройства дневно, като средно 237 кратки напомняния за 24-часов период. По-голямата част от тези известия изглежда идват от Snapchat и Discord наред с други платформи за социални медии.
"Тъй като известията са многобройни и се появяват денем и нощем, те изискват управление от страна на младите потребители", се казва в проучването. "Snapchat и Discord се класират на първо място по брой известия, изпратени на участниците в един типичен ден, като някои участници получават стотици съобщения от тези платформи."
Социални мрежи във всички области привличат тийнейджърите за участие, като TikTok е най-популярна сред участниците в проучването. 50% от участвалите тийнейджъри са използвали TikTok в някаква степен през седмицата на събиране на данни за средно един час и 52 минути. Тийнейджърите, участвали в проучването, са казали на изследователския екип, че TikTok е лесен източник на забавление с невероятно стабилен алгоритъм в сравнение с други платформи за споделяне на видеоклипове като YouTube и Instagram.
"Също така смятам, че алгоритъмът на TikTok е просто много по-добър от всички останали. Дори Instagram reels и YouTube Shorts са като същото нещо като TikTok, но алгоритъмът на TikTok е просто много по-пристрастяващ, чувствам, че [той]... те привлича повече, а също така се адаптира много бързо", казва единадесетокласник, интервюиран за проучването.
Междувременно Facebook губи популярност сред младежите. Въпреки че сме свикнали да разбираме, че Facebook е рай за бумърите, проучването установи, че по-малко от 20% от участниците в него са използвали платформата в каквото и да е качество през седмицата. Тези констатации допълват проучване от 2021 г., в което само 2% от анкетираните 10 000 американски тийнейджъри са заявили, че Facebook е любимото им приложение. По подобен начин данните, публикувани миналата година от Pew Research Center, установиха, че Facebook се използва от по-малко от една трета от тийнейджърите в САЩ.
Снимки: Unsplash