Google обяви, че ще прекрати практиката да сканира съдържание от имейл услугата Gmail за създаване на персонализирани реклами, съобщи Reuters. Очаква се "спирането" на "наблюдението" да се случи по-късно тази година.
Решението бе обявено в официалния блог на Google от мениджъра Диан Грийн, която отговаря за облачния бизнес на компанията. Тя се присъедини към екипа на интернет гиганта през 2015 и е отговорна до голяма степен за растежа на облачните услуги.
Практиката на Google да сканира съдържанието на имейлите е критикувана от години заради притеснения за сигурността и неприкосновеността на информацията.
Gmail е безплатна за частните клиенти, но се заплаща от бизнеса като част от пакета G Suite. Най-вероятно една от причините за спиране на сканирането се дължи именно на това. От компанията се похвалиха, че 3 млн. компании плащат за G Suite.
Частните потребители на Gmail са над 1.2 млрд.
Спирането на сканирането на съобщенията за реклами не означава, че Google ще спре изцяло да "чете" имейлите ни. Компанията продължава с автоматичното сканиране с цел подобряване на други услуги - например за създаване на автоматични напомняния преди полет, концерт или друго важно събитие.
Изображение: DigitalTrends