Най-големият кошмар на всички потребители на социални мрежи се сбъдва: платените услуги са вече факт. Или не точно. Дълги години във Facebook циркулират слуховете, че платформата става платена и всички, които не искат това да се случи, трябва да копират едно въздългичко съобщение на стената си. Истината е, че със или без това съобщение (което, както и да го погледнем, си беше спам), ако една компания е взела решение да таксува потребителите си, то мнението на потребителите доста трудно би оказало влияние. Въпреки това от Meta все пак публикуваха съобщение, че някои техни услуги стават платени, така че е интересно да разберем какво точно се случва.
Нека да започнем от името й и основната й цел: Meta Verified ще обхване тези потребители, които искат да верифицират профилите си. Подобно на Twitter Blue, месечната такса ще бъде в размер на 12 долара (за регистрации през уебсайт) и 15 долара за регистрациите през iOS и Android. Австралия и Нова Зеландия ще бъдат локациите, където тя ще се появи за първи път, а след това ще бъдат добавени и още райони.
Какви ще бъдат привилегиите?
Подобно на Twitter, верификацията е основната придобивка. Тя ще бъде потвърждавана, след като бъде предоставен официален документ, а специален знак ще отличава съответния акаунт. Като бонус идват и допълнителна защита срещу имитиращи акаунти и директен достъп до поддръжка на клиенти.
По-неясните облаги са споменати като повишена видимост и поява в резултати при търсене, коментари и препоръки. Meta ще предостави на тези акаунти и изключителни функции, „за да изразите себе си по уникални начини“.
Тук има и уловка: нови акаунти на първо време няма да се приемат – необходимо е да имате поне малко опит в социалната мрежа. Също така се изисква и собственикът да има навършено пълнолетие. За голяма изненада промените не засягат бизнес акаунтите. Но от съобщението става ясно, че верифицираните корпоративни акаунти са включени в плановете за близко бъдеще.
Има и още една особеност: вече верифицирани акаунти няма да усетят каквато и да е разлика (въпреки че не можем да подминем финансовата част, нали така).
Трябва да признаем, че новата услуга ще създаде идеалните условия Meta да спечели средствата, от които се нуждае, за да покрие загубите си, свързани с метавселената. Но дали ще бъде достатъчно? И как ще реагират потребителите?
Снимки: Unsplash