Популярната шега гласи, че във всеки един момент някой ни слуша - било то и Meta, и Google
Разбира се, и двата гиганта отричат подобни твърдения и намират всевъзможни начини да опровергаят всички възможни доказателства. Наскоро Meta обяви, че прави промени, за да увеличи прозрачността около рекламите. Според компанията сега алгоритъмът ще обяснява по-ясно защо виждаме точно определени реклами. В повечето случаи именно машинно обучения изкуствен интелект е изиграл основна роля в позиционирането на платените съобщения. По-конкретно, сега ще стане ясно как активността на потребителите във и извън Facebook може да информира своите модели за машинно обучение и описва подробно как тези модели работят за свързване на теми.
Въпреки че потребителите отдавна имат усещане, че разговорите им биват подслушвани, защото често социалната мрежа им показва реклами, свързани с това, което са обсъждали, реалната причина може да е много по-обикновена. В действителност способността на Facebook да показва прецизно реклами за марки или бизнеси, които потребителите току-що са обсъждали офлайн, е по-вероятно резултат от силно развитата рекламна технология на Meta, която проследява потребителите далеч отвъд самото приложение на Facebook. Което също не е за пренебрегване. Ето защо с промените в „Защо виждам тази реклама?“ Facebook сега ще се опита да обясни по-добре на потребителите как прави тези връзки. Сега информацията за насочването на реклами ще бъде обобщена в теми, които информират потребителите как тяхната активност във Facebook и ангажираност извън Facebook може да са информирали моделите на машинно обучение, използвани при насочването на реклами. От Facebook дават пример как тази информация може да включва неща като „харесване на публикация във Facebook страницата на приятел или взаимодействие с любимия ви спортен уебсайт“. Инструментът също така ще въведе нови примери и дори илюстрации, които подробно описват как работят моделите за машинно обучение. Функцията ще е достъпна чрез клик върху менюто с три точки в горния десен ъгъл на всяка посочена в социалната мрежа реклама. Промените са резултат от информация, предоставена както от експерти по поверителност, така и от заинтересовани страни, които акцентират върху това, че компанията трябва да бъде по-прозрачна за това как машинното обучение допринася за показваните реклами. Наред с обновения рекламен инструмент потребителите вече ще бъдат насочвани към настройки, които могат да използват, за да контролират кои реклами да се показват и да имат достъп до други опции за отказ.
Снимки: Unsplash
Виж още: Meta може би работи по нова версия на злополучния си умен часовник