Harley-Davidson ще купи италианската мотоциклетна компания MV Agusta Group, включваща марките MV Agusta и Cagiva. Компаниите подписаха предварително споразумение. В момента документацията се одобрява от властите и след това сделката ще бъде окончателно завършена.

Целта на Harley-Davidson с тази сделка е увеличаване на присъствието на американската марка в Европа. Това е част от плана на компанията за глобално развитие. Harley ще използва дилърската мрежа на MV Agusta в Европа, за да предлага своите продукти. Същевременно ще се опита да развие марките MV Agusta и Cagiva.

Според документите Harley-Davidson ще придобие 100% от MV Agusta Group срещу 70 милиона евро ($109 милиона). В това число са включени дълговете на MV Agusta Group на стойност общо 45 милиона евро. Останалата сума ще бъде прехвърлена на семейство Кастилиони, собственост на италианската фирма. В договора има и допълнително споразумение с Клаудио Кастилиони, който ще получи допълнителен постоянен доход след 2016 г., ако бъдат постигнати определени финансови резултати.

Ръководството на Harley-Davidson в лицето на изпълнителния директор Джим Зимер е категорично, че ще запази персонала, производствените бази и цялостната структура на MV Agusta Group. Централата на компанията ще остане във Варезе, Италия, а Клаудио Кастилиони ще остане на поста изпълнителен директор. Главният дизайнер на MV Agusta Масимо Тамбурини пък ще продължи да ръководи дизайнерския отдел на фирмата. Ще бъдат запазени стилът на двете марки, екипът от служители и производствената структура. Harley-Davidson ще назначи нов ръководен състав, с който ще се опита да развие двете компании.

Марката MV Agusta произвежда скъпи и ексклузивни спортни мотоциклети, докато Cagiva е ориентирана към леките и малки модели. Флагманът на MV Agusta е моделът F4-R с 1078-кубиков, редови, 4-цилиндров двигател с мощност 190 конски сили. През миналата година марката е продала 5819 от ексклузивните си мотоциклети. През тази година производството обаче почти е замряло заради финансови затруднения. MV Agusta Group има над 500 дилърски бази в цял свят. Веднага след приключване на сделката Harley-Davidson първо ще възстанови производството на съществуващите модели, а след това ще започне да изпълнява и плана си за развитие, пише Speed-Press.

Тагове: