Колкото и да се въвеждат забрани, профилите на непълнолетни потребители в социалните мрежи са факт. TikTok определено е хит сред по-младата аудитория и ако иска да остане на гребена на вълната, Instagram трябва да направи нещо, с което да ги привлече, но и да гарантира тяхната сигурност. Една стъпка в тази посока е функцията, че всеки непълнолетен (на 16 или 18 години според държавата на регистрация) ще може да създаде профил, но по подразбиране той ще е private - т.е няма да е отворен за преглеждане от цялата Instagram общност, а само за списъка с последователи на съответния потребител.
Въпреки това все още няма да има ограничение и по всяко време профилът може да бъде конвертиран в публичен.
Като допълнение се изменя и алгоритъмът за таргетиране на реклама. До този момент всеки потребител можеше да бъде насочван въз основа на своите интереси и активност - информация, която Facebook събираше, анализирайки историята на сърфирането в интернет. Сега рекламодателите ще могат да се насочват към потребители под 18 години единствено чрез данни, базирани на възраст, пол и местоположение. Тези ограничение важат както за Instagram, така и за Facebook и Messenger.
Снимки: unsplash