Стартъп, наречен Telly, планира да раздаде на потребителите половин милион 55-инчови телевизори, но с една огромна уловка.

Сякаш досадните рекламни паузи на кабелната телевизия не са достатъчни, та елегантният телевизор ще се предлага с втори екран, който ще ви показва непрекъснат поток от реклами, докато гледате любимите си предавания. На този втори Smart Display ще се показват и други уиджети като времето или акциите на борсата.

За да промотира модела, Далас Лоурънс, главен директор по стратегията на Telly, заяви пред The Verge, че двата екрана може дори да показват реклами едновременно, когато не се използват.

С други думи, това е мрачен кошмар за реалността на стрийминг телевизията, поддържана от реклами: базирана на транзакции екосистема, която превръща вас и вашите зрителски навици в продукт.

На своя уебсайт Telly нарича изобретението си "най-доброто безплатно телевизионно подобрение". Компанията е създадена от Иля Позин, който е съосновател и на приложението Pluto TV - изцяло поддържана от реклами стрийминг услуга.

Освен двата си дисплея Telly има и камера - включително и капаче върху нея за защита на личните данни, за да бъдем честни - която позволява неща като "безплатни усъвършенствани фитнес програми за проследяване на движението" или конферентни разговори, както и микрофон и сензор за движение.

С други думи, има много начини да ви проследява в уюта на хола ви.

И всичко това повдига въпроса: как Telly ще се увери, че наистина гледате рекламите, вместо просто да бутате мебел пред Smart Display?

Според текста на политиката за данни за дейността компанията си запазва правото да проследява широк спектър от показатели, включително "заявки за търсене, предпочитания за настройки, отворени приложения, покупки или други транзакции, които правите, бутони, които избирате, времето, честотата и продължителността на вашите дейности, физическото присъствие на вас и други лица, които използват телевизора в даден момент, и други данни за използването".

Компанията може също така "да сподели вашите данни за гледане и дейност с партньори за данни от трети страни и рекламодатели, които ги използват, за да ви показват подходящи реклами и да ви предоставят персонализирано съдържание".

Според Ars Technica, за да попаднете дори в списъка на компанията с чакащи за безплатно гледане на реклами, ще трябва да живеете в САЩ и да попълните дълъг въпросник в приложението на компанията, включително кои са любимите ви телевизионни предавания и кой е вашият мобилен оператор.

Ако всички тези условия ви се струват твърде инвазивни, можете да се откажете от проследяването срещу висока цена. Според The Verge компанията е заявила по-рано, че телевизорът ѝ ще струва 500 долара.

В противен случай, разбира се, бихте могли просто да си купите обикновен телевизор, който често е много по-евтин от тази сума.

Като цяло "безплатният" телевизор на Telly изглежда като доста инвазивна технология. Разбира се, за да не се налага да харчите за луксозен телевизор може да е чудесен начин да спестите малко пари, но изживяването явно е свързано с доста сериозна цена.

С други думи, Telly прави доста рискован ход. За да бъде успешна в дългосрочен план, компанията е стимулирана да изстисква възможно най-много данни от своите клиенти и рекламни долари от техните очи - а това не звучи точно като приятно изживяване при гледане.

Снимка: Unsplash

Виж още: Милиони телефони с Android се доставят с вече инсталиран зловреден софтуер