Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук е застанал на страната на оперативния директор Джеф Уилямс и настоява за пускането на първо поколение шлем за смесена реалност тази година, противно на желанието на дизайнерския екип на компанията, съобщава Financial Times.

Времето за пускане на джаджата за смесена реалност очевидно е било причина за сериозни спорове в Apple. Екипът по промишлен дизайн на компанията е предупредил, че устройствата в тази категория все още не са готови за пускане на пазара, и е искал премиерата да се отложи, докато след няколко години не се създаде продукт с олекотени очила за AR. От друга страна, операционният екип на Apple иска да достави ранна версия на продукта под формата на VR-фокусираната джаджа, подобна на очила, която позволява на потребителите да гледат 3D видеоклипове, да извършват интерактивни тренировки или да провеждат FaceTime разговори с виртуални аватари.

Тим Кук, който, преди да стане главен изпълнителен директор на Apple, е работил като оперативен директор, според съобщенията на запознати е застанал на страната на Джеф Уилямс, отхвърлил е възраженията на дизайнерите на Apple и е настоял за ранно пускане на по-ограничен продукт. В разговор с Financial Times бивши инженери на Apple, работили по устройството, описват "огромния натиск за доставка на продукта".

След напускането на шефа на дизайна Джони Айв през 2019 г. екипът на Apple по дизайна вече се отчита директно на Уилямс. Докато при Стив Джобс дизайнът ръководеше посоката на продуктите на Apple, служителите забелязват, че под ръководството на Кук операциите все повече поемат контрола върху разработването на продукти. Един от бившите инженери заяви, че най-добрата част от работата в Apple е била разработването на инженерни решения, които да отговарят на "безумните изисквания" на дизайнерския екип, но това очевидно се е променило през последните години.

Съобщава се, че шлемът на Apple е бил в активна разработка в продължение на седем години, два пъти по-дълго от оригиналния iPhone преди пускането му на пазара. Устройството се разглежда като пряко свързано с наследството на Тим Кук, тъй като е първата нова компютърна платформа на Apple, разработена изцяло под негово ръководство.

Компанията все още очаква да продаде само около един милион бройки от шлема през първата година от продажбата му на цена от ~3000 долара. Въпреки това се твърди, че Apple подготвя "маркетингово настъпление" за продукта по-късно тази година.

Снимки: Apple headset concept - David Lewis/ Marcus Kane

Виж още: Коя е най-забавната функция на iMessage?