Както много добре знаем, Meta смятат, че съвсем скоро всички ще сме в метавселената. Потребителите обаче не са особено съгласни и резултатите говорят за това - само през първото тримесечие Reality Labs на Meta работи със загуба от 2.96 милиарда долара, а миналата година бяха отчетени загуби над 10 милиарда долара. За да има право на такива неблагоприятни резултати, всички останали приложения от семейството - Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger - се стараят да генерират приходи, които да финансират проектите на Meta във виртуална реалност. Според Зукърбърг „Няма да се случи нищо, докато тези продукти наистина не излязат на пазара и се мащабират по значим начин и този пазар в крайна сметка стане голям, това ще допринесе за големи приходи или печалба за бизнеса“ и добавя „Това полага основата за това, което очаквам, да бъде много вълнуваща 2030 г.”

Както вече знаем, социалното VR приложение на Meta Horizon Worlds започна да въвежда функции за осигуряване на приходи от създателите на съдържание в края на тримесечието, но малкото на брой потребители правят въпросните приходи доста незначими. Разбира се, скоро са планирани и версии на приложението и за онези потребители, които не разполагат с устройства за виртуална реалност, защото центърът на Meta все пак е метавселената. Зукърбърг оправда всички тези резултати, разяснявайки, че това е иновативен проект, на който му трябва време да се развие. Но поради една или друга причина - тенденцията за този период е ясна. Snapchat и YouTube също отбелязаха спад на приходите от реклами поради конфликта между Русия и Украйна. Но пък за сметка на това за същия период от Meta са отбелязали ръст при продажбите на Meta Quest 2, което ги обнадежди и те представиха идеята за по-скъпа версия, която в момента се разработва под кодовото име Project Cambria.

Снимки: Unsplash

Виж още: И Amazon започват разработката на мистериозен продукт за виртуална реалност