
Netflix се присъединява към конкурентите си в областта на стрийминга, за да провери количеството и видовете реклами, които абонатите му са готови да понасят срещу по-ниски цени.
По време на второто си годишно представяне пред рекламодателите лидерът в стрийминга обяви, че е създал интерактивни реклами в средата на лентата и реклами на пауза, които включват генеративен изкуствен интелект. Абонатите могат да очакват да започнат да виждат новите видове реклами през 2026 г.
„Абонатите на Netflix обръщат толкова внимание на рекламите, колкото и на самите предавания и филми“, заяви Ейми Райнхард, президент на рекламния отдел в Netflix.
Netflix започна да тества реклами на пауза през юли 2024 г., а стартира своето абонаментно ниво за реклами още през ноември 2022 г. Сега компанията съобщи, че това ниво има 94 млн. абонати, в сравнение с общите 300 млн. абонати, за които твърдеше през януари. Сегашният брой на абонатите за реклами представлява 34% увеличение спрямо ноември. Половината от новите абонати на Netflix избират опцията за 8 долара на месец, а не абонаментите без реклами, които започват от 18 долара на месец, казва компанията.
В обръщение към рекламодателите Райнхард потвърди, че абонатите на варианта с реклами прекарват средно 41 часа месечно в Netflix. Новите рекламни формати следват стартирането на собствена вътрешна рекламна платформа на Netflix в САЩ през април. Преди това тя дебютира с платформата в Канада и планира да я разшири в световен мащаб до юни според The Verge.
Netflix смята, че рекламният ѝ бизнес е в начален етап, което означава, че клиентите могат да очакват рекламните усилия на фирмата да продължат да се разширяват с по-бързи темпове през следващите години. Компанията планира да удвои приходите си от реклама през 2025 г.
„Основите на нашия рекламен бизнес са поставени и занапред темпото на напредък ще бъде още по-бързо“, заяви още Райнхард.
Абонатите на Netflix се присъединяват към почти всички основни клиенти на стрийминг услуги, които се сблъскват с нарастващите усилия за реклама. Тази седмица Amazon обяви контекстните реклами за пауза и рекламите за пазаруване за Prime Video през тази година. Телевизионните зрители в интернет също са свидетели на рекламни усилия на новото време, като например софтуера webOS на LG TV за интегриране на реклами, за които се твърди, че анализират емоциите на зрителите.
Снимка: Unsplash
Виж още: Тази компания обещава дърво, по-здраво от стомана - и започва да го произвежда