Постапокалиптичният сериал на HBO за вируси и зомбита The Last of Us е най-популярният сериал на платформата за 2023 г. Средната му гледаемост е малко над 30 милиона зрители на епизод, което е най-голямата гледаемост за който и да е сериал на HBO/Max след последния сезон на "Игра на тронове" през 2019 г. Тази средна стойност на епизод обаче не представя напълно общия брой хора, които са гледали The Last of Us. Според изследователската фирма Muso първият сезон на сериала е бил гледан милиони пъти повече, и то чрез нелицензирани стриймове и изтегляния.

Muso проследява както посещенията на пиратски уебсайтове, така и потреблението на различни предавания и филми. В последния си годишен доклад, който фирмата сподели, тя е проследила 730 000 филма и телевизионни епизода и е установила, че The Last of Us е събрал 25% от стриймовете и изтеглянията на 10-те най-пиратствани сериала за 2023 г. в световен мащаб. Следващите осем позиции в този топ 10 са аниме сериали, а десетото място принадлежи на Silo на Apple TV+. (Muso отказа да предостави конкретни данни за изтеглянията, но посочи, че предаванията и филмите в списъците ѝ с десетте най-добри заглавия често надхвърлят 10 милиона стрийма или изтегляния.)

Благодарение на хитовата година The Last of Us изпреварва и миналогодишния най-пиратски сериал House of the Dragon, който има 17% дял в стриймовете и изтеглянията на 10-те най-пиратствани сериала.

"Опенхаймер" е начело на списъка с най-пиратстваните филми в класацията на Muso. "Барби" е на осмо място, така че нека се знае, че когато става дума за пиратство, Кристофър Нолан печели големия сблъсък русокосата кукла. Сред другите филми в топ 10 на световното пиратство са "Аватар: Пътят на водата", "Джон Уик: Глава 4", "Филмът за Супер Марио Брос" и новият "Спайдър-мен".

Пиратството все още е голям бизнес. Както се посочва в доклад на Bloomberg от тази седмица, нелегитимните услуги за стрийминг на филми и телевизионни предавания носят около 2 млрд. долара годишно от абонаменти и реклами. Някои от тези услуги имат марж на печалбата близо 90%, дори когато стрийминг платформите, от които те крадат, се борят с рентабилността, повишават цените и се насочват към модели, поддържани от реклами.

Снимка: Unsplash

Виж още: Мобилните игри изкарват повече от РС и конзолните, взети заедно

 

Още от Play