Според вътрешните документи за състоянието на продажбите, публикувани от The Verge, универсално критикуваната носима джаджа AI Pin на Humane не се харчи особено по магазините. Всъщност изглежда, че в момента броят на върнатите продукти надхвърля броя на новите покупки. Толкова много са върнатите бройки, че на пазара има само около 7000 бройки. Някога компанията се е надявала да продаде 100 000 броя през първата година, така че това няма да се случи.

Към днешна дата са продадени около 10 000 броя, а 3000 са върнати, като в ръцете на потребителите остават гореспоменатите 7000 броя. Тази джаджа струва 700 долара, така че очевидно мнозина биха я върнали, след като разберат, че всъщност не прави нищо полезно. В този смисъл над 1000 предварителни поръчки бяха отменени, след като започнаха да пристигат отзиви от медиите.

Сред тях бяха коментари като "решение на нито един от технологичните ви проблеми" и журналистите се мъчеха да разберат за кого всъщност е предназначен уредът. Това беше, преди аксесоарът за зареждане да се превърне в потенциална опасност от пожар, което допринесе за имиджа на продукта като най-добрия пример за прекомерна амбиция. В крайна сметка има причина известният технологичен влогър Маркес Браунли да го нарече "най-лошият продукт", който някога е разглеждал.

Humane се опитва да промени ситуацията най-вече като търси по-голяма компания, която да я включи в портфолиото си. Според The New York Times HP обмисля закупуването ѝ, а освен това се твърди, че компанията води активни преговори с инвеститори.

След като новината за високия процент върнати бройки излезе, Humane се възмути от The Verge и репортажа, като говорител на компанията критикува сайта за "неточности" по отношение на финансовите данни, но не навлезе в подробности. Вместо това той заяви, че "нямаме какво друго да предоставим, тъй като не коментираме финансови данни, и ще ви препратим към нашия юрисконсулт".

The Verge съобщава, че компанията не е въвела опция за продаване на върнати и повторно опаковани бройки, което е още една пропусната възможност за приходи. Твърди се, че проблемът се свежда до ограничение, свързано с партньора в лицето на американския оператор T-Mobile, което не позволява на Humane да пренасочи бройките към вторичен потребител. Върнатите уреди могат да бъдат предназначени за скрап, но Humane съобщава, че засега ги задържа с надеждата, че ще реши проблема с T-Mobile.

Компанията пуска актуализации на софтуера, за да отговори на отзивите на потребителите, но все още остава въпросът за харченето на 700 долара за допълнително устройство, което не се представя по-добре в сравнение със смартфон.

Снимка: Humane

Виж още: Елитно английско училище накара своите ученици да ползват скромни Nokia телефони