След EA и Bethesda дойде ред на най-доброто от Microsoft. Пресконференцията им, която успях да проследя на живо снощи, определено беше най-динамичната до момента и тази с най-много представени решения на досегашни проблеми в света на гейминга. Естествено, най-вече в частност за Xbox One и Windows 10 и кросплатформения гейминг потенциал не само между PC и Xbox One, но и между всяка платформа, използваща Xbox Live, включително iOS и Android-базирани устройства.

Преди да премина към най-важното, трябва да спомена, че The Division: Underground и Battlefield 1 ще получат по-ранен старт на конзолата на Microsoft. Underground излиза на 28 юни, а Battlefield 1 - на 13 октомври за Xbox One.

Бъдещето на Xbox е в кросплатформения гейминг

Ако още не сте разбрали, Microsoft обявиха новичка, лъскавичка, по-тъничка версия на Xbox One. Запознайте се с Xbox One S. Няма да се спирам на него, защото моето внимание беше изцяло привлечено от Project Scorpio. По думите на Microsoft това ще е най-мощната конзола, създавана някога. 4К гейминг, VR поддръжка (с Oculus Rift) и производителна скорост от 3 терафлопса. Мощната машина ще излезе на пазара за коледния сезон на 2017 г. и по думите на Microsoft няма да е особено скъпа.

В главата ми обаче се върти следният въпрос: дали Project Scorpio е просто подобрен вариант на Xbox One, какъвто е Neo на PlayStation 4, или новото конзолно поколение пристига? Ако сметките ми са верни и Nintendo също потвърдят новата си конзола, животът на този Gen ще приключи до една година. Независимо дали говорим за ново поколение или просто подобрение, Project Scorpio ще е съвместим с Xbox One, Xbox One S и Windows 10 по отношение на игрови каталог и кросплатформена игра.

 

Кросплатформеният потенциал на вече активната гейминг екосистема на Microsoft е наистина огромен. Тя се базира основно на Xbox Live платформата и новата програма Xbox Play Anywhere. Xbox Play Anywhere ще дава възможност на геймърите да закупят игра веднъж и да я играят на всичките си игрови платформи - конзола, PC и дори таблет/смартфон. Но има уловка. Само ограничен списък от заглавия на този етап са достъпни в платформата - обявените вчера големи ексклузиви за Xbox One и Windows 10, за които може да прочетете по-надолу.

Кросплатформеният гейминг бе демонстриран на сцената на E3 от Лидия Уинтърс и Сакс Пърсън от Minecraft. Една от най-големите гейминг общности в света вече ще има възможност да играе заедно, независимо от базовата си платформа - Xbox One, Windows 10, Android или iOS. Лесно можете да споделяте света си с приятели на другите платформи, използвайки отдадени сървъри, за да хоствате играта си. Така приятелите ви могат да играят в света ви дори вие да не сте на линия. Още по-добрата новина е, че Minecraft ще работи под Oculus Rift. Джон Кормак от Oculus, основател на легендарното студио id Software, се включи безпроблемно в сървъра на Лидия Уинтърс на живо. "Казах ви, че Minecraft е моят Свети Граал на виртуалната реалност!", заяви той на сцената.

Преди да премина към игрите, искам да обърна внимание на интересните подобрения, които ще бъдат активирани за Xbox Live. Майк Ибара, оглавяващ инженерната дивизия на Xbox, обяви увеличаването на броя на сървърите на Xbox Live, за да се създаде още по-бърза и сигурна мрежа за геймърите. На второ място са отдавна чакани практични възможности. Получаваме фонова музика по време на игра, полирани езикови и регионално независими зони и асистента Cortanа. Социалният елемент също е подобрен с Clubs, където може да участвате в групи със същите гейминг интереси като вас. Ще има и "Looking for Group" зона за бързо търсене на играчи за различните игри. За състезателно насочените геймъри е приготвена Arena - нова платформа за участие и провеждане на турнири. Множество големи студиа, държащи състезателни игри, ще организират ежеседмични състезания в рамките на платформата, като съвсем скоро ще откриете и всички нови заглавия от EA Sports в нея, включително FIFA 2017 следващата година.

Накрая искаме да ви зарадваме и с новината, че вече ще можете да конструирате свой собствен персонализиран контролер през Xbox Design Lab.

 

Gear of War 4 - първото попълнение в Xbox Play Anywhere

Започваме с ексклузивните заглавия за Xbox One и Windows 10. Gears of War 4 изглежда наистина впечатляващо, а кросплатформеният Co-Op на кампанията е страхотен начин да преминете с приятели през интригуващата на пръв поглед история на играта. Всички постижения и целият ви прогрес се запазват автоматично на двете платформи без допълнителна такса. Така може да започнете да играете на Xbox One и да продължите на Windows 10 компютъра си. Фокусът отново е върху кооперативната игра. Видяхме богато разнообразие от оръжия, страхотни елиминационни анимации и... тъпи шеги. Светът е както винаги с впечатляващ дизайн и може да използвате самата среда като оръжие. Екшънът разчита основно на cover-based стрелба и кооперативни пъзели. Gears of War 4 излиза на 11 октомври 2016, ексклузивно за Xbox One и Windows 10.

 

 

Forza Horizon 3 е на хоризонта

Ралф Фултън от Playground Games представи най-новото попълнение към рейсинг франчайза Forza. Horizon 3 се възползва напълно от Xbox Play Anywhere програмата. Това беше демонстрирано чрез рали в Австралия, където ще се разиграват събитията от играта и четирима играчи на четири различни платформи, които се прехвърлиха на една обща карта. Forza Horizon 3 е най-голямата и разнообразна Forza досега, с огромен отворен свят, богат избор от терени, локации и возила и кооперативна кампания за 4-ма играчи. Когато ваш приятел се включи в света ви, неговият прогрес се синхронизира с вашия или съответния "домакин" на ралито. Влизането в чужда игра е бързо и безпроблемно, а кооперативният геймплей вади на показ тактическата страна на играта, която излиза на 27 септември ексклузивно за Xbox One и Windows 10.

 

Любопитната ReCore се завърна

ReCore на Кейджи Инафуне бе представена за първи път на миналогодишното издание на E3. Този път получихме малко повече кадри. Обожавам игри, които залагат на неконвенционален арт стил. Да не говорим, че искам това страхотно робо-куче. Механиките изглеждат интересни и очевидно ще имаме отбор от герои на разположение. От това мога да спекулирам в две посоки: първо, ReCore ще има елементи на MOBA, но и соло кампания. Мисълта ме води като хибриден тип игра като Battleborn на Gearbox, с фокус върху кооперативната игра. Или, второ, ReCore ще има RPG елементи, един от които е построяване от екип от 4-ма души (както в Dragon Age например). Засега тя е описвана просто като екшън-адвенчър. Ще разберем какво е положението със сигурност на 10 септември, когато ReCore излиза ексклузивно за Xbox One и Windows 10. 

 

Започвам да се плаша за Final Fantasy XV

С Final Fantasy франчайза имаме наистина дълга съвместна история и може да откриете поне 4 от игрите в личния ми Топ 20. Чакам Final Fantasy XV от 2009 г. насам, когато тя беше наречена Final Fantasy XIII: Versus. До вчерашната конференция на Microsoft всички изнесени кадри изглеждаха страхотно и само надуваха личния ми хайп. Снощи обаче Хаджиме Табата, режисьорът на играта, и Матю Кашимото, маркетинг мениджър в Square Enix, за първи път демонстрираха геймплей кадри.

Попаднахме по средата на хаотична тристранна битка. На пръв поглед динамичната бойна система изглежда съвсем на място. После дойдоха притесненията. Първо, гигантският размер на Титана, срещу който те се биеха, не беше използван за интерактивни бойни действия, каквито сигурно помните от Shadow of the Colоssus. За мен това е поредният пропилян шанс на Square Enix наистина да вдигнат битките в FF на върховно ниво. Вторият проблем обаче е много по-сериозен. Quick. Time. Events. Мислех си, че след 2012 г. модата на QTE елементите отмина. Явно съм грешала и те отново са намерили място в любим мой франчайз (мога да дам The Witcher 2: Assassin of Kings като особено проблематичен QTE пример). Ето така се пука хайп балонче...

Играта продължава да изглежда върховно,у като изключим някои очевидни проблеми с текстурите, но надали ще съм единствената, която се чувства все едно са й лиснали кофа със студена вода на главата.

 

Да живеят независимите студиа

Изглежда на това Е3 всяка компания иска да наблегне на подкрепата си към малките, независими студиа. Под патронажа на Microsoft, създателите на страхотния инди платформър Limbo, Playdead, изнесоха още малко информация за новата си игра. Под нова информация имам предвид само, че вече имаме дата на излизане - 29 юни. За да отпразнуват това, Limbo вече е напълно безплатен за потребителите на Xbox.

На сцената последва обявяване на новата игра на Compulsion Games за програмата на Microsoft за заглавия в процес на разработка - Xbox Free View. Лудият психотрилър We Happy Few изглежда наистина откачено. Хапчета "Радост"? Халюцинации? Кое е реалността и кое не е? Определено съм заинтригувана.

 

Последва "много готина нова игра от много независим разработчик" - CD Project RED. Деймиън Моние, главен дизайнер в компанията, потвърди съществуването на самостоятелно съществуваща версия на популярната игра с карти Gwent от The Witcher 3: Wild Hunt. Играта ще поддържа кросплатформен мултиплейър, подобрени графики и соло кампания. Записванията за отворената бета вече започнаха, а самата тя стартира през септември.

Продължения на обичани франчайзи

Bandai Namco поведоха обявяването на продължения на популярни поредици с новия Tekken 7. Бяха демонстрирани геймплей кадри от играта, която ще включва и интересна кампания. Очакваме я в началото на 2017 г. за Xbox One, PC и PlayStation 4. Дотогава Xbox Live Gold потребителите могат да се радват на безплатните си копия на Tekken Tag Tournament 2.

 

Последва трейлър на Dead Rising 4, ексклузивно заглавие за Xbox One и Windows 10, с кросплатформена кооперативна поддръжка.

 

И още едно зомби попълнение в лицето на State of Decay 2, която чакаме през 2017 г.

 

И, разбира се, дългоочакваната Halo Wars 2, плод на съвместната работа на студиата 343 и Creative Assembly. Очакваме я на 21 февруари 2017, а потребителите на Xbox Live могат да се насладят на едноседмична бета, която вече започна.

 

Scalebound - дракони и масивни битки

Хидеки Камия от Platinum Games (Bayonetta) изглежда е сбъднал детската си мечта да създаде свят, пълен с епични, гигантски битки и дракони. Scalebound е наистина красива игра, с дракони и титанични чудовища с креативен и оригинален дизайн. Масивността се вижда на всяка крачка. Играта е със сериозен кооперативен фокус и разчита на висока интерактивност по време на битки. Дори може да летите на гърба на дракон, докато се биете! Самите битки са доста дълги, което може би няма да допадне на някои геймъри. Забелязах известни проблеми с камерата по време на геймплей демонстрацията, но ако изключим тях, Scalebound е визуално удоволствие. Очакваме я през 2017 г.

 

Йо-хо, йо-хо, бутилка ром и Sea of Thieves

Запознайте се с най-амбициозния проект на легендарното студио RARE досега, който вероятно ще ви накара да си припявате Drunken Sailor на The Irish Rovers, докато играете. Sea of Thieves е мултиплейър пиратско приключение със свеж арт стил и е ексклузивно за Xbox One и Windows 10. То бе обявено за първи път миналата година, но чак сега видяхме премиерни геймплей кадри. И то какви! RARE са подбрали случайни играчи от Rare общността, които разпределят в три отбора и ги пускат в играта без tutorial или каквито и да е насоки. Бяхме свидетели на бордови мениджмънт, пиянстване (включително изкривяване на образа при прекаляване с алкохола) и страхотни морски битки с оръдия. Изглежда е нужна наистина добра кооперативна координация дори само за управлението на кораба, който трябва и да поправяте, ако ви ударят. Дори потъването на кораба изглежда просто страхотно! Това е една игра, която задължително трябва да пробвате с приятели.

 

А ако сте пропуснали вчера, вижте най-важното от конференцията на Electronic Arts.

Тагове: