След големия списък от нови продукти Sony отдели време, в което да представи най-новите си услуги. Освен тях, по време на своята конференция, Каз Хирай, изпълнителният директор на компанията, представи и интересна концепция за футуристичен интерфейс – Life Space UX. Да започнем с услугите.

 

По всичко личи, че Sony има сериозни амбиции за cloud пространството. Компанията обяви услуга за телевизорите си, която ще предлага на потребителите „телевизия на живо“, видео по поръчка и дори DVR – всичко това в „облака“. В нея ще може да се използва универсално търсене в „съдържанието „на живо“ и по поръчка“ а всичко от облака ще бъде достъпно за всичките Sony джаджи, които притежава даден потребител. Очаква се сред тях да са PS3, PS4, Vita, умни телевизори и Android устройства. Все още не е напълно ясно какво точно има предвид Sony под „телевизия на живо“, тъй като изграждането на една толкова комплексна услуга е придружено от множество усложнения, свързани със студиата, кабелните компании и т.н. Японският гигант ще започне тест на услугата тази година, а това е основна стъпка, която ще помогне за обединяването на устройствата на Sony в една екосистема.

 

PlayStation Now е по-близо до потребителите. С нея стриймването на PlayStation игри ще е достъпно не само за PS4, но и за PS3, PlayStation Vita, телевизори, таблети и смартфони. PlayStation Now е публичният бранд на услугата Gaikai – cloud технология, която Sony закупи през 2012 г. От компанията бяха обявили, че тя ще пренесе PS3 заглавията в PS4 и PlayStation Vita конзолите по-късно тази година, но технологията вече работи и е достъпна на CES, а посетителите могат да я изпробват с The Last of US. Пълната услуга ще позволи на потребителите да наемат или играят игри срещу регистрация. Sony ще пусне затворена бета в САЩ в края на този месец, а плановете включват по-широко разпространение до края на лятото. „Европейският регион е по-сложен, тъй като е наличен голям брой доставчици, а скоростите варират между държавите. Ще имаме нужда от повече време, за да сме убедени, че ще предоставим продукт, който осигурява гладко и приятно изживяване.“



 

Gaikai работи на всякакви устройства, включително и смартфон, тъй като игрите не се стартират локално. Облачната игрова услуга работи по-скоро на принципа на YouTube, където мощни сървъри и отдалечени центрове за данни задвижват играта, а след това стриймват компресирани видео фреймове към устройството. Те изпращат входящата информация от тъчксрийна или контролера към облака. За услугата няма да е необходима изключително бърза интернет връзка, но ще е нужна такава, която се отличава с ниска латентност, за да може времето между натискането на бутон и реакция да бъде възможно най-кратко. От Sony обявиха, че PlayStation Now ще бъде пусната първоначално за PS4 и PS3, а след това за PlayStation Vista и повечето от щатските модели на Bravia. Услугата ще стриймва пълни игри, а информацията ще се запазва в облака. Услугата ще поддържа и онлайн мултиплейър, трофеи и съобщения.

 

От The Verge са има възможността на изпробват услугата и пишат, че след PlayStation Now „никога няма да мислите за игровото изживяване по същия начин“. Те са тествали PS3 игри на PS4 конзола. Според тях има още какво да се желае от времето за зареждане, но в момента, в който заглавието бъде стартирано, всичко върви много прилично. Да, наблюдава се лек лаг между играта и натискането на бутоните, но това не повлиява особено на изживяването. При The Last of Us се наблюдавала разлика в качеството на картината, но това ще зависи основно от интернет връзката. Със сигурност може да се очакват известни разлики, но идеята е страхотна и ще очакваме нейното бъдещето развитие.

 

 

Life Space UX е една изключително интересна концепция за футуристичен интерфейс, обявена от Каз Хирай. Идеята е обединяване на дома и технологиите в едно общо изживяване. „Общоприетите граници се променят, а някои напълно изчезват“, коментира Хирай. Без ограниченията на кутии, рамки и дисплей – това е Life Space UX. Въпреки че това е само концепция, от Sony демонстрират и реално устройство – Ultra Short Throw Pojector, който може да бъде поставен навсякъде в дома, превръщайки средата в динамична жилищна площ стените се превръщат в дисплеи. От Sony искат тази идея да бъде нещо повече от просто „дисплей“. „Можете да създадете прозорец с гледка, която се променя с напредването на деня и показва това, което би ви допаднало“, коментира Хирай. Проекторът включва и сензор за дълбочина, чрез който всяка гладка повърхност може да се превърне в тъчскрийн. Sony иска да запази електрониката интересна. „Обектите трябва да бъдат фантастични и такива, които въвличат всичките ни сетива", завършва Хирай.