Напиши думата, която търсиш и натисни Enter

Ако досегът ви с рейсинг игрите се изчерпва с неща като Need for Speed и подобни чисто аркадни заглавия, едва ли някога сте изпитвали липсата на качествен гейминг волан – стандартен гейм контролер или РС клавиатура вероятно са ви били напълно достатъчни.

Вижте още: G Pro X Wireless: безжични геймърски слушалки от висок клас (РЕВЮ)

Но ако сте запален почитател на виртуалните автомобилни гонки и предпочитате свърхреалистични симулатори от ранга на F1, Project Cars, Gran Turismo Sport или Dirt Rally примитивния контрол, който клавиатура или класически геймпад предлагат, едва ли са ви достатъчни. В такъв случай модел като новия Logitech G923 Racing Wheel е точно за вас.


На пръв поглед


От чисто дизайнерска гледна точка G923 изглежда почти неразличим от предшественика си G29 – изключително висококачествен волан, изработен от анодизиран алуминий, с обшивка от естествена кожа и впечатляващо стабилен блок с педали от полирана стомана. Получавате още програмируем двоен съединител с launch control, който ще ви позволи да стартирате по-бързо и по-чисто с максимална тракция и минимум пушек от гумите.

Новост е и вграденият LED цветен индикатор за оборотите, както и подобрената спирачна система, която предлага специален прогресивен пружинен механизъм с повишена прецизност за повече реализъм и контрол.

Вграденият 24-позиционен бутон за избиране пък ще ви осигури възможности за фин контрол върху тракцията, въртящия момент, автоматичния контрол на стабилността, спирачното усилие и др.

G923 запазва и богатото разнообразие от удобно разположени бутони, които са лесни за достигане и напълно програмируеми, когато използвате волана на РС благодарение на уникалния фирмен софтуер G Hub.


Под капака

Основните подобрения на G923 обаче са чисто технологични и са свързани основно с уникалната технология за обратна връзка (force feedback), разработена от Logitech специално за този волан.

Тя се нарича TRUEFORCE и нейната цел е да емулира максимално реалистично поведението на автомобила на пътя или на пистата. За целта тя се свързва директно с модулите на игралния енждин, отговарящи за физиката и аудиото, и обработва получената информация със скорост от над 4000 пъти в секунда. По този начин обратната връзка, която усещате (т.е. вибрациите на волана) се адаптира светкавично към всичко, което се случва на екрана – всяко поднасяне на автомобила, неравностите по трасето, изобщо цялостното поведение на колата се интерпретират от волана по максимално реалистичен начин.

Връзката с аудио енджина на играта е от особено значение, тъй като в състезателните игри звуковото оформление съдържа изключително важна информация, подсказваща на играча какво се случва с автомобила.

В офроуд ресинг симулатори като WRC, да речем, когато гумите на колата излязат от трасето, се чува ясно как дребните камъчета се удрят в калниците. Свиренето на гумите, когато влезете с прекалено висока скорост в завой на пистата, пък ви подсказва, че сте натиснали прекалено рязко спирачките и има опасност автомобилът да поднесе.

Всичко това вече се улавя и интерпретира от force feedback енджина на G923, което създава неповторимо усещане за обратна връзка. На практика TRUEFORCE е истинска мини революция в света на рейсинг симулаторите и позволява на играчите да почувстват още по-осезаемо неща като рева на двигателите, движението на гумите по настилката, терена на пистата.

Разбира се, тънкият момент тук е, че за да получите това преживяване от следваща генерация, играта, която играете, трябва да предлага поддръжка на технологията TRUEFORCE. Тъй като Logitech не са случаен бранд и са лидер в областта на игралната периферия, много популярни гейм заглавия вече разполагат с подобна поддръжка – става дума за емблеми на жанра от ранга на GRID, Assetto Corsa Competitzione и Gran Turismo Sport. От компанията обаче твърдят, че много разработчици възнамеряват да имплементират поддръжка за TRUEFORCE в настоящите и бъдещите си заглавия.

Една от сигурните гаранции за това е фактът, че G923 предлага впечатляващо широка съвместимост и с трите най-популярни в момента игрални платформи РС, Xbox One и PlayStation 4.

Нещо повече – Logitech са се погрижили да сертифицират волана за съвместимост и с предстоящите Xbox Series X и PlayStation 5, така че ако инвестирате в G923 днес, можете да сте сигурни, че ще можете да го използвате без проблеми и с бъдещата си конзола от следващо поколение.

Все пак добре е да уточним, че G923 ще се предлага в две основни версии - едната ще може да се използва с Xbox и PC, а другата с PC и PlayStation. Всъщност това е доста логично решение от страна на Logitech - така или иначе рядко масовите геймъри разполагат и с трите популярни игрални платформи -  повечето от тях залагат най-много на една конзола и евентуално компютър.


В заключение

И така, заслужава ли си новият Logitech G923? Ако досега сте се опитвали да „шофирате“ в автомобилен симулатор от висок клас като Project Cars с клавиатура или геймпад, разликата в усещането с волан като G923 е огромна. Прецизността на контрол, реализмът на цялостното преживяване и удоволствието от симулацията са от съвсем друго ниво.

Същото важи и ако до момента сте използвали достъпен модел от по-нисък клас или без поддръжка на свръхреалистична технология за обратна връзка като TRUEFORCE.

Ако оставим настрана чисто практическите, геймплейни предимства на G923, този модел си заслужава дори само заради уникалната си съвместимост както с РС, така и с една от двете най-популярни конзолни платформи и с бъдещите им версии. Той ще ви позволи да се насладите на максимален реализъм както в мултиплатформени заглавия като F1 2020 и Project Cars, така и в ексклузиви от типа на Gran Turismo и Forza. Прибавете към това и изключително високото качество на изработка, което е гаранция за издръжливост и дълги години вярна служба. Накратко, отлична рейсинг инвестиция за бъдещето.


Двете версии на Logitech G923 ще се появят на пазара след 25 август на препоръчителна цена от 789 лева.