Звукозаписната асоциация на САЩ обяви нов доклад за актуалното състояние на музикалния бизнес в страната. Въпреки че повечето от резултатите са очаквани – стриймингът се увеличава, физическите продажби вървят надолу, – има и някои изненади.

Според доклада за пръв път от 80-те насам продажбите на плочи надминават тези на компактдискове по приходи. Продажбите на плочи са се увеличи с 4 процента на годишна база и към юни 2020 г. възлизат на 232 милиона долара. Тази цифра дава 62 процента от приходите от физически продажби на носители за първите шест месеца от годината, но само 4 процента от общите приходи от музика.

Като цяло продажбите на физически и музикални носители са паднали с цели 20 процента спрямо миналата година, носейки 376 милиона долара. Сред причините за това са липсата на концерти и турнета, по-слабите посещения в музикалните магазини и цялостният спад на икономиката по време на коронавирус пандемията.

И, разбира се, все по-големият дял на стрийминга.

Spotify например е добавил 12 милиона платени абонати за първите шест месеца на годината. Платените стрийминг абонати в САЩ са се увеличили с 26 процента на годишна база и вече са над 72 милиона души. В резултат на стрийминга се падат 85 процента от музикалните приходи за януари – юни, или 4.8 милиарда долара.

Закономерно онези стрийминг платформи, които разчитат повече на реклама, имат по-слаб растеж по време на пандемията, но въпреки това приходите от реклама при стрийминга са по-високи от физическите продажби и дигиталните покупки.   

Снимка: Pikrepo

Виж още: Е-скутерите и тяхното гръмотевично развитие

 

Още от Play