Екип от канадски математици изчисли оптималната стратегия за борба с хипотетично нашествие от зомбита. Според изследователите създаденият от тях модел много напомня на модела на разпространение на идеите сред хората. Те са публикували резултатите от работата си в сборника Infectious Disease Modelling Research Progress.

В рамките на проучването учените са използвали класическата представа за зомби, като бавно подвижни живи трупове. При това важна характеристика на всяко нападение на зомбита е, че ако човек бъде ухапан от тях, той също започва да се превръща в жив мъртвец (вероятно изследователите са имали предвид сюжета на трилогията Resident Evil, а не на по-стари филми за зомбита).

На база на тези изходни данни математиците са моделирали разпространението на евентуална "зомби - инфекция" и са се опитали да определят оптималната стратегия за борба с такова явление.

В резултат учените са установили, че най-добрият вариант е тоталното унищожение на заразата и няма полза от каквито и да е опити да се открие ваксина или да се изолират живите мъртъвци. Според канадските математици, скоростта на разпространение на заразата е огромна и тя може да обхване цял град с население около 500 000 човека за три дни.

Причината за тази висока ефективност според тях е във факта, че зомбитата след смъртта си се връщат към живот. Затова учените са на мнение, че подобна зараза се разпространява по подобие на популярните идеи, разказвани от уста на уста.