В периодичната таблица на Менделеев се появиха нови елементи под номера 113, 115, 117 и 118. Тяхната атомна маса, както и на много други елементи е била предсказана теоретично, но непосредствено наблюдение на тези елементи не е било осъществявано, тъй като в естествени условия те няма как да съществуват, а по време на научните експерименти, проведени досега, те са имали прекалено кратък живот.

Откритието на 113-ия елемент е станало в сътрудничество между руски учени и института РИКЕН в Япония, а 115 и 117 са били открити чрез съвместните изследвания на учените от Обединения институт за ядрени изследвания в град Дубна (Русия) и техните колеги от Ливърморската национална лаборатория в САЩ. От друга страна, 118-и елемент е получен в резултат от съвместната работа на Обединения институт за ядрени изследвания и Ливърморската национална лаборатория. Синтезът на 115, 117 и 118-ия елемент е осъществен в Дубна чрез реакция на ускорени йони Са-48 и по-късно бил потвърден от учени в Германия и САЩ. Експериментите, които са довели до този блестящ резултат, са провеждани в продължение на 10 години. През това време са регистрирани четири синтеза на новите елементи, а в Дубна са били постигнати около 100 синтеза на 113-ия елемент.